|
DANSK VETERANBIL KLUB |
MEDDELELSER TIL MEDLEMMERNE januar 1957 side 4 |
||
|
side 662, illustrationer. TIL SALG: OAKLAND kun en ejer, pris kr. 600,- Købmand H.B. Jensen, Skovparken 9, Odder, tlf. 797. BRENNABOR 1931, pris kr. 1100,- tlf. Hedensted 105. AUSTIN 1924, pris kr. 1500,- tilhører vort medlem keramiker Hans Chr. Wagner, Nyhavn 8, K. Denne vogn skulle jo nødigt komme et ikke medlem ihænde. Yderligere oplysninger kan fås hos *Vagner eller hos redaktionen. ROLLS - ROYCE, Silver Ghost 1922 åben tourer, pris ukendt, i god stand. Kan beses Garageanlægget v/Leo Jensen, Heimdalsgade 27, København, N. EFTERLYSNINGER: - Ry Andersen, Grenaavej 176, Aarhus, efterlyser til sin Germain: 1) Messinglygte til petroleum n. rødt glas bagud og klart glas mod nummerpladen. 2) Trekantet benzinholder til anbring- else på trinbrædt. 5) En eller to dækholdere inde. gummibelæg- ning og lærred. 4) Værktøjskasse af mahognitræ mrd zinkede hjør- ner til anbringelse på trinbrædt. JYLLANDSAFDELINGEN: Adr. Th. Ry Andersen, Grenaavej 176, Risskov, Aarhus. Ry Andersen har udsendt en skrivelse til alle autoophugge- re i Jylland, hvori han på en udmærket måde appellerer til ødelæg- gernes barmhjertighed overfor de gamle køretøjer og beder dem give Dansk Veteranbil Klub et praj, når de kommer ud for køretøjer, der er bevaring værdig. Jyllandsafdelingen efterlyser melodi til følgende vise, som var på mode i 19o2 i København, der kendes kun et vers. Visen hedder "Pr. Automobil" og er skrevet af visefirmaet Axel Henriques og Anton Melbye. Dette vers og flere automobilviser er omtalt af Orla Ram- søe i "AUTO" 1925, side 109. "Som morgentur på spilleværk at jolle Sjælland rundt, Spillevip, Spillevip, Spilleværk, der joller rundt, Bevares hvor det gasser, det er ganske sikkert sundt. Er det sandt, det er sundt? Det er Satan ikke sundt!" Ligeledes har Jyllandsafdelingen i literaturen fra automobilets barndom fundet følgende fra "The Coming Revenue of the Britisk Motor Syndicate" 1896: "Horses Work for a few kours only - Motors keep on incessant- ly. Horses sky and take fright - Motors work with the greatest pre- cision. Horses tire and go more slowly - Motors run full speed day and night. Horses fall down and run lame - Motors never sleep any- where. Horses eat as much resting as working - Motors require not- hing when at rest. Horses sicken and die, when entire loss of first cost arises - Motors can be renewed in any part. Redaktion: Læge E.Mackeprang, Bjæverskov, Sjælland, og E.Vagn Jensen, Holmegaards Glasværk, Holme-Olstrup, Sjælland. |