|
ner. Den første opgave, der
herefter meldte sig, var at faa den
franske fabriks produktion af biler genoptaget.
(fortsættes i næste nummer)
HJB
-----oo0oo-----
Tekst til fotografierne paa
næstsidste side:
Øverst ses en Alfonso-model, der ejes af en amerikansk samler.
I anden række tilvenstre ses en 150 HK V-8 flyvemaskinemotor
fra 1915-16. Til højre ses en motor fra en Barcelona-model, aargang
ca. 1920. Læg mærke til - i det omfang reproduktionen muliggør det -
ventilatoren, der som omtalt i artiklen er drejet ud af et stykke
metal sammen med narvet.
Nederst ses en af racermodellerne fra 1912, den saakaldte
"Sardin".
Tekst til fotografierne paa sidste side:
Øverst ses ligeledes en af racermodellerne fra 1912. Paa dette
billede ses tydeligt mekanikeren, der er anbragt i at stede bag fø-
reren. Læg endvidere mærke til tallene paa motorhjælmen, der even-
tuelt angiver boring og slaglængde.
Det næste billede viser en Barcelona-model fra 1920, der i
sin konstruktion - bortset fra motoren - har mange
lighedspunkter
med Alfonso-modellen. Den paa næstsidste side viste motor stammer
fra denne vogn, der befinder sig i Amerika, og en overgang hørte
til den berømte D.Cameron Puck samling.
HJB
-----oo0oo-----
Næste side |
|