![]() ![]() |
|
Bilhistorisk Tidsskrift Marts 1960 side 11 |
||
|
daarligt nok regn paa de
ældre aarganges lodrette bagruder og forru- den med bagudhæng. I den henseende er Ford Angliasbagrudeløsning in- gen bedrift, En nærgaaende analyse af bilens mange elementer udfra et rent funktionelt synspunkt kan nemt ende i kaos. Som saa mange af menneske- nes andre redskaber, huse, skibe og meget mere, er den under- lagt bestemte ufravigelige ændringer i pagt med skiftende; bilers kul- tur og kan derfor slet ikke diskuteres udfra et funktionelt synspunkt alene, hvad de "saglige" i pressen og folk imellem absolut vil gøre. Derimod giver en række detaljer, som man ikke paa en udstilling kan faa noget indtryk af, en utvetydig teknisk løsning, som paa grund af sælgermatens hypnotiske indflydelse stadig ikke er naaet. Hvor- for skulle man lave om paa det daarlige, saa1ænge det kan sælges ? Med et stort antal af de moderne biler har daarlig lak, ingen rustbeskyttelse, utilfredsstillende forarbejdning, urationel chassis- smøring og tvivlsomt elektrisk anlæg - især akkumulatorer, der kan laves bedre end dem der falbydes. Paa disse og flere andre punkter viste producenterne tidligere i al fald god vilje. Jørgen Sestoft -----oo0oo----- R0SINEN: |