|
Bilhistorisk Tidsskrift Sommer 1960 side 14 |
||
|
Naar vi har en tilstrækkelig talstærk Vognpark af korrekt re- staurerede Vogne, tror jeg ikke, at det vil volde Vanskeligheder at faa indført, at alle Vogne, som ønsker at deltage i de af K.D.A.K. afholdte Rallies, forinden skal godkendes af og dermed være Medlem af D.V.K. Indtil dette sker, maa vi vænne os til den Tanke, at Klub- ben maa lukke Øjnene engang imellem. 1927 var denne Gang sat som Grænsen for paa denne Maade at give alle T-Ford'erne lige Mulighed for at deltage; sidste Aars Sean. Rally havde 1925. Ti af deltagerne i Aar var T-Fords - og der var kun een fra -27. De var alle sorte, og de fleste af dem var overordentlig smukt restaureret. Ford var iØvrigt det eneste amerikanske Mærke, der var repræsenteret. Det ville være morsomt engang at se andre amerikan- ske Vogne til et Rally. Var det ikke en Ide for General Motors at faa lidt Samling paa de Vogne, som endnu repræsenterer denne Sammenslut- ning af Bilmærker, ved at gøre et lignende arbejde for Bevarelsen af disse Vogne, som det der udføres af Ford Motor Compagni ? Det har været drøftet, om man kunde hæve 1927 Grænsen i Haab om at se lidt mere til de andre Bilmærker, men her vil Ford med sin A-mo- del igen blive den alt dominerende, Har vi da kun haft Ford'er i Dan- mark I. En Udelukkelse af A-Modellen til et Rally forekommer mig ikke at, være en særlig galant Løsning af Problemet, saalænge man ikke har andre Rallies at byde dem. Ry Andersen. -----oo0oo----- II Ford-T Rally til Himmelbjerget. Søndag den 12. Juni kørte 37
T-Ford'er med en T-Brandbil i Spidsen Ry Andersen. |