Bilhistorisk Tidsskrift   Vinteren  1963   side  32

 
 

 

 

tion og derfor foretrak at købe de mere konventionelle luksusvogne
som Rolls-Royce, Hispano-Suiza og Isotta-Fraschini. Det må endelig
indrømmes, at de så noget tunge og teutoniske ud, bl. a. var køle-
ren ikke videre elegant.

Maybach besluttede sig derfor til i slutningen af tyverne at konstru-
ere en model, der kunne tage konkurrencen op på det internationale
marked. Resultatet af denne beslutning blev en 12-cylindret 8-liters
vogn, der til minde om grev Zeppelin fik modelbetegnelsen "Zeppelin",
og som blev vist for offentligheden i 1930.

(fortsættes)           HJB

22/70 PS modellen med åbent karosseri. Ca. 1923.

-----oo0oo-----

Redaktion:
C.E.Andersen (ansv.), Hostrups Have 15, 5.sal, København V.
Th. Ry Andersen, Grenåvej 176, Risskov, Aarhus.

H.J.Beier, Ryparken 60, København Ø.
G.B.Christiansen, Tværbommen 53, l.th.t Gentofte.
J. Graae, Dalstrøget 108, Søborg.
J. Sestoft, Blidah Park 23, Hellerup.

-----oo0oo-----