Bilhistorisk Tidsskrift    1966 nr.  10     side  12 & 13

  

 

Toureren, som er den ældste, har benzintanken foran og startmotoren liggende inde i vognbunden ved siden af kardanakseltunnellen.
   To af vognene har udvendigt kølevands termometer, også kaldet motormeter eller thermoscop, af en sjov kantet form, og i øvrigt ikke helt ens. Det er ikke standardudstyr, men findes på billeder af Austin Seven fra dengang vognene var ny.
   Austin er simpelthen sagen for Hans Sørensen. Til daglig og til opsporing af flere Austin Seven, kører han i en Austin Cambridge 1963 Diesel, den kører forøvrigt på grund af Diesel-motoren billigere end Seven, skønt Seven går 15 til 18 km på literen. Alle tre Austin Seven bruges jævnligt på skift, også til den daglige transport til og fra arbejdet i Hillerød. Hans Sørensen kan ikke prise disse vogne nok. Køreegenskaberne finder han fremragende i be

 

tragtning af længde og bredde, henholdsvis 2.95 og 1.20 m. De store hjul gør det muligt at køre i strandsand og ret høj sne. Støddæmperne er gode i betragtning af, at det er ganske små friktionsstøddæmpere.
   Det skal nævnes, at alle tre vogne er indregistreret og gik igennem syn første gang. Bremserne kan lige hvad der kræves, og de er lette at efterspænde og justere med hånden på tre vingemøtrikker.
   Ønsket om at gøre serien komplet er stort. Foreløbig er der indhandlet en sedan med originalt solskinstag, det sidste ønske er en original varevogn, men den bliver nok svær at finde herhjemme. Mens vi er ved efterlysninger mangler Hans Sørensen original dunkraft, original dansk instruktionsbog — og selvfølgelig er alle slags Austin Seven brochurer, prislister, plakater og plancher velkomne — kan nogen hjælpe?
                                          
or

Den ældste af Hans Sørensens Austin'er, toureren, er højrestyret. Derfor kan man ikke
se Ann Margreth Christensen, der her vinder manøvreprøven ved Nøddebo Kro, 
Flemming Sørensen placerer rundstokkene,