Toureren, som er den ældste, har benzintanken foran og startmotoren
liggende inde i vognbunden ved siden af kardanakseltunnellen.
To af vognene har udvendigt kølevands termometer, også kaldet motormeter eller
thermoscop, af en sjov kantet form, og i øvrigt ikke helt ens. Det er ikke standardudstyr, men findes
på billeder af Austin Seven fra dengang vognene var ny.
Austin er simpelthen sagen for Hans Sørensen. Til daglig og til opsporing af flere
Austin Seven, kører han i en Austin Cambridge 1963 Diesel, den kører forøvrigt på grund af
Diesel-motoren billigere end Seven, skønt Seven går 15 til 18 km på literen. Alle tre Austin Seven
bruges jævnligt på skift, også til den daglige transport til og fra arbejdet i Hillerød. Hans
Sørensen kan ikke prise disse vogne nok. Køreegenskaberne finder han fremragende i be
|
|
tragtning af længde og bredde, henholdsvis 2.95 og 1.20 m. De store
hjul gør det muligt at køre i strandsand og ret høj sne. Støddæmperne er gode i
betragtning af, at det er ganske små friktionsstøddæmpere.
Det skal nævnes, at alle tre vogne er indregistreret og gik igennem syn første gang.
Bremserne kan lige hvad der kræves, og de er lette at efterspænde og justere med hånden på tre
vingemøtrikker.
Ønsket om at gøre serien komplet er stort. Foreløbig er der indhandlet en sedan med
originalt solskinstag, det sidste ønske er en original varevogn, men den bliver nok svær at finde
herhjemme. Mens vi er ved efterlysninger mangler Hans Sørensen original dunkraft, original dansk
instruktionsbog — og selvfølgelig er alle slags Austin Seven brochurer, prislister, plakater og
plancher velkomne — kan nogen hjælpe?
or
|