Priserne på motorcykler fra før 1930 er efterhånden kommet op på
et så højt plan, at man må tage sig til hovedet. I Jyllands Posten sås for nylig en Harlev
Davidson 719 til salg for den nette sum af 2.000 kr. En Indian Scout fra 29 med uoriginal sidevogn
skulle koste en bagatel af 1.800 kr. og en HD med uoriginal motor vides solgt for 1.200 kr.
1/10 af disse priser ville have været en god betaling.
Man kan så spørge, hvad årsagen er. Vores forrygende inflation
kan kun få en lille del af skylden. Det er mere nærliggende at antage, at de mange ny museer og det
årlige Skagenløb med den deraf følgende store presseomtale har indgivet nogle mennesker den
vrangforestilling, at den dynge rustne jern, de har liggende ude i haven, er en formue værd.
Der er kun ét probat middel: Køber-strejke.
Erik
Ballermann.
Næsten alle tænkelige og utænkelige modeller og årgange er nu
repræsenteret i registret. Alle meddelelser om reservedele, billeder og maskiner modtages stadig med
glæde.
Sv.
Amdissen,
0. Fussing pr. 8900 Randers
Et tip for ejere af Chevrolet-modeller omkring 1931: De passer
baghjulslejer med Opel Super Six.
|
|
Mange har sikkert undret sig over, at det engelske blad Old Motor,
som vi gjorde reklame for tidligere på året, hverken findes i løssalg mere herhjemme eller kommer i
abonnement. Bent Mackeprang, som har forbindelse med Old Motors redaktør, oplyser at bladet faktisk
gik ind i juni. Det kunne ikke løbe rundt, men der arbejdes på at få det i gang igen, og
forhåbentlig lykkes det, for det var et meget hyggeligt blad.
Børge Kå har købt „Børge"-bilen — den Overland touring
1923, som popbladet Børge" har haft som reklarnevogn, i sommer, og som til sidst blev
bortloddet. Da Børge (Kå) var i Bandholm for at betale vinderen Lis Madsen for vognen, faldt det sig
selvfølgelig sådan, at han et sted på Sydhavsøerne fandt en smedje, der var fyldt med gamle
bildele, cykler og plakater. Mellem godterne var motor og for-og bagtøj af formentlig Ford N 1907.
Hvis nogen mener med sikkerhed at kunne identificere delene, hører Børge Kå gerne fra vedkommende.
Erik Ballermann deltog i Juelsminde-turen med en 1924 Phantom
motorcykel, færdigrestaureret efter alle kunstens regler. Faktisk et almindeligt cykelstel, med en
temmelig stor, sideventilet hjælpemotor, der trækker med kilerem på baghjulet.
|