ikke ønskede at modtage sin egen præmie. 3. plads til Ry
Andersen i Germain 1907 og 4. plads til K. E. Guldager i Ford T 1926.
Endnu et par resultater er tilbage at nævne. Trods stopur og
triptæller kunne K. E. Pedersen ikke klare turen på idealtid, men kom 1 minut for tidligt
i sin Ford T 1925. E. Kornerup i Mercedes Benz 1939 var et min. for lang tid
om turen og de to delte 1. præmien. 2. pr. til H. M. Larsen i Chevrolet 1927, 2 minutter
for langsom.
Bakkeprøven vandtes af A. M. Nielsen i sin Ford A med Niels Meyer,
Dodge 1932, på andenpladsen.
En hel del biler sås for første gang. To BMW 1939 tilhørende
Lajgård Pedersen, Viborg og Børge Jensen, Århus. Et kærkomment syn med disse nydelige tyske
sportsvogne. Jørgen Ehrhorns Ford A 1930, formandens Morgan, en Ford cabriolet 1932 ejer:
A. Rasmussen, Storring. H. M. Larsen, Taulov kom i en Chevrolet sedan 1927.
I alt 23 biler var tilmeldt. Hebsgård kunne ikke få
startet sin Bugatti. Til gengæld kom skovrider Christiansen i 2 biler, Ford A 1930 cabr.
og Citroën.
Et dejligt velsmurt arrangement, der tydeligt bar præg af den
rutinerede arrangør.
M. B.-N.
HJUL OG HORN
sælges: Et komplet hjul, muligvis til Nash fra først i trediverne, med godt Englebert dæk, 7 x 7½/17
og et Sparton 6 volt horn, sortlakeret.
Jørgen Harup,
Vesterbrogade 185, 1800 København V,
(01) 3142 61.
Henrik Houmøller har brugt noget af vinteren til at lave en morsom liste over de
mest udbredte biler og motorcykler i Ålborg amt anno 1928.
|
|
Oplysningerne stammer fra nogle kopier af
motorregistrene i Ålborg, Nørresundby, Nibe, Hadsund, Løgstør og dele af Hobro (Gislum)
politikredse.
Bilerne kom fra 136 forskellige fabrikker. Af disse havde 72
kun haft held til at sælge et enkelt automobil. De samme tal for motorcykler var: 41 og 26.
I alt fandtes der 4.185 motorkøretøjer i Ålborg amt, deraf var de 3.804 biler og 381
motorcykler. |