været så venlige at fjerne en stribe parkometre. De fandtes jo
ikke i 1927.
Derpå flyttede hele komparseriet til Gotland for at
optage endnu en Monte Carlo Rally start anno 1927 — den forestiller at foregå i Skotland! Det rimer
i hvert fald.
I det svenske Veteran Forum læser vi, at firmaet
Veteran Car Service, Sälgvägen 6, 191 47 Sollentuna, tilbyder reservedele til gamle biler og
motorcykler, først og fremmest pakninger, men også i nogen udstrækning stempler, stempelringe og
dele til ventilmekanismen. Endvidere vulstdæk og trinbrætgummi og gummihåndtag til Harley-Davidson.
Hvis man skriver efter nærmere oplysninger skal man huske at opgive nøjagtig modelbetegnelse på
køretøjet.
Den 24. april holdt Danmarks Tekniske Museum rejsegilde
på den egentlige udstillingsbygning, der opføres ved Nordre Strandvej i Helsingør.
Som vartegn får museet som gave fra Københavns
kommune den enorme balancedampmaskine, der i 1857 blev opstillet på Axeltorv vandværk. Maskinen er
syv meter høj og vejer 50 tons. Alene fundamentet og opstillingen kommer til at koste 70.000 kroner.
Vor korrespondent på Horsens-kanten, P. E. Hansen,
fortæller at Oluf Olufsen, som længe har eftersøgt et egnet restaureringsemne, har hos skovrider
Christiansen indkøbt en Chevrolet 1932 Gläser cabriolet. Fuglsbjerg, som er særdeles aktiv,
restaurerer Austin Seven sedan og har til sin efterhånden store samling føjet en LaFayette 1934 (et
Nash produkt). De næste to vogne på bedding i Horsens bliver |
|
antagelig Laffers Citroën 1927 coupé og P. E. Hansens
Chevrolet 1930 touring. Sidstnævnte savner stadig afsætning for sin Nash cabriolet 1937 med dansk
karrosseri, absolut en vogn, der er værd at bevare, og i ret udmærket stand.
Jørgen Graae har altid lidt af ulykkelig kærlighed til mærket
Horch — trods sit nære forhold til amerikanere som Cadillac og Packard. Nu har Graae ved en
byttehandel med Langdal Jensen fået en Horch 830 V8 4-dørs Gläser cabriolet, og Langdal Jensen har
til gengæld fået Graaes Rolls-Royce Twenty chassis, så kan man formode at det er som reservevogn
for hans R-R 20 cabriolet. På den måde bliver alle tilfredse.
Mange vil huske en morsom Triumph Gloria (Southern. Cross ?)
roadster fra 1937, som i efterkrigsårene dels skiftede ejer adskillige gange, dels farve. For nogle
år siden forsvandt vognen fra det storkøbenhavnske gadebillede, så hvem skildrer for glæde, da vi
forleden erfarede, at vort medlem Henning Thyrre, som vi troede kun gjorde i Ford T, er i færd med at
restaurere Triumph'en. Desværre er instrumentbrædtet brændt, men det skulle ikke være umuligt at
rekonstruere det.
Den 30. juni udsender USA et 12 cents frimærke i den ny dagligserie
med fremtrædende amerikanere. Frimærket har et portræt af Henry Ford og bagved en Ford T touring.
2 stk. BUICK 1939
13B-41, 8-cyl. 4-dørs sedan, den ene indregistreret, den anden kun til reservedele.
Arne Pauken,
Jægerhøj, 4732 Snesere,
(03) 7 65/Tappernøje 300.
|