Reservehjul var monteret på en holder bagpå vognen, baglygten, der
var af „sardindåsetypen", var anbragt centralt i hjulholderen. De sortlakerede forlygter med
forkromet krans var anbragt på en tværstang af U-profil, støttet af to forkromede søjler. Også
kølerkappen var forkromet. Kølerstænkskærmen fulgte chassisvangernes buede afslutning og udgjorde
med lygter, søjler, køler og skærme et meget smukt forparti.
Instrumentering omfattede speedometer af tromletypen, olietrykmåler,
vandtemperaturmåler og amperemeter. Kontakter og kabeltræk var anbragt på instrumentpanelet, kun
hornknap var centralt placeret i rattet. Nedblænding skete med fodkontakt. Viskerne blev drevet ved
vacuum. Benzinmængden måltes af en flydemåler, der skulle aflæses gennem en rude i tanken, der var
monteret bagude.
Kofangere var extraudstyr i Amerika, men standard her i landet.
Chevrolet 1930 var af udseende næsten identisk med 1929 modellen. |
|
Dækmonteringen var ændret til 4.75 X 19, men stadig pladehjul.
Vindspejlet var ikke længere lodret, men dannede en ganske lille vinkel med lodret. Karakteristisk
for både 1929 og 30 var luftspalterne i motorhjælmens bageste halvdel.
Motorens ventiler var ændret, således at man opnåede en større maximal effekt, 50 HK
mod 1929 modellens 46 HK. Effektforøgelsen havde bl. a. medført en sværere krumtapaksel. De
dårlige erfaringer med udvendige bremser, også ved de tidligere firecylindrede modeller, bevirkede
at 1930 modellen udstyredes med lukkede mekaniske bremser.
Instrumentering var anderledes, de ovale instrumenture med hvid baggrund var nu runde med
sort baggrund. Den mekaniske benzinmåler var erstattet af en elektrisk på panelet.
Den første Chevrolet 2+2 roadster kom i 1930, endvidere blev en Special Sedan tilbudt.
Special Sedan havde som standard trådhjul med reservehjul i begge forskærme. Sidst på året
kom samtlige modeller |