|
Nye karrosserityper var fem-vinduers coupe, Victoria Coupe, 5
personers cabriolet og 6 personers sedan, nærmest en taxi-model med klapsæder.
I 1932 kom en af de smukkeste Chevroletter, der er fremstillet.
Motorens slagvolumen var stadig 3.18 liter, men ved ændring af ventiler, forøgelse af
kompressionsforhold og en ny Carter faldstrømskarburator, var effekten forøget med 10 HK til 60 HK.
Som følge af effektforøgelsen var smøring af hoved- og knastaksellejer ændret til direkte
tryksmøring. |
|
Motoren var nu ophængt i gummi-forede bæringer.
Gearkassen var stadig tretrins, men med synkronisering og friløb. Friløb var en modesag på denne
tid. Man |
|
droppede da også senere friløbet. 1932-modellens dårlige rygte
var en meget ringe benzinøkonomi.
Karrosserierne var en let ændring af |
Peter Alnøes femvinduers coupé årgang 1932.
|
|
1931's noget kantede facon til det mere elegant kurvede. Den
udvendige solskærm forsvandt for stedse med årgang 1932. Lygternes facon var nu torpedo-type,
monteret på et dobbelt, forkromet stag. Stengitter var standard. Hornet var udstyret med en lang
forkromet tragt. Luftspalterne i motorhjælm var erstattet af fire lemme, der på de Luxe var
forkromet. I det hele taget var de Luxe modellerne, med to reservehjul i skærmene, særdeles |
|
„kromede" uden at virke oppyntede. Hjulene var trådhjul. med
5.25 X 18 dækmontering.
Årgang 1932 havde typebetegnelse Confederate Series BA.
Årgang 1933 indledte spidskøler-modellerne, der havde lukkede skærme, mere
strømlinede karrosserier etc., derfor må 1932 betegnes som den sidste årgang, hvis grundlag var
1929 modellen og dermed de første Six modeller.
P. E. Hansen. |
Lovændring
Den ekstraordinære generalforsamling fandt sted på Egeskov søndag
den 30. juni kl. 9:15. Formanden bød velkommen og P. E. Hansen oplæste lovændringens ordlyd og
nævnte dens konsekvenser og satte den derpå til afstemning. 22 stemte for, ingen imod og ingen
undlod at stemme. Dermed var den vedtaget. Lovændringen betyder, at den ordinære generalforsamling
næste år holdes på Sjælland og i 1970 i Jylland eller på Fyn.
Medlemmerne bedes selv indføre ændringen i deres eksemplarer af
lovene. Det er i paragraf 10, der kommer til at stå: Generalforsamlingen afholdes lige årstal vest
for Storebælt og ulige årstal øst for Storebælt i forbindelse med en lørdag-søndag.
Vi gør opmærksom på, at rubrikannoncer i bladet er gratis for
medlemmerne. Ikke-medlemmer kan ligeledes indrykke gratis rubrik-annoncer, men kun med tilbud af
interesse for medlemmerne.
Danmarks Tekniske Museum forbereder en afskedsudstilling i
magasinbygningerne |
|
på Ole Rømersvej i Helsingør. De sager, der hidtil har været
udstillet der, flyttes til de ny udstillingslokaler, og som finale bliver der en særlig biludstilling
fra begyndelsen af oktober til nytår. Museet vil gerne udstille vogne, som tilhører DVKmedlemmer —
eventuelt i et kortere tidsrum inden for de tre måneder — og hører gerne fra interesserede.
Museet håber på så mange tilsagn som muligt, og vil
så supplere op med egne vogne. Køretøjerne kommer til at stå under opsyn og med snore om.
Efter nærmere overvejelse har Ebbe Suenson besluttet at udtræde af bestyrelsen. Suenson
blev indvalgt på generalforsamlingen i år, så det blev et kort gæstespil. Da bestyrelsen er så
talstærk vil den næppe supplere sig med andre i stedet.
Gennem KDAK har DVK fået meddelelse om, at der ved festlighederne
omkring Limfjordstunellens indvielse til juni næste år tænkes arrangeret et veteranbil-optog. Det
er jo i god tid vi får det at vide og interesserede kan begynde at forberede sig. Vi får nok
nærmere oplysninger efterhånden.
|
| |