med forniklet køler og lygtekranse og kan endvidere leveres i
forskellige farver,
1925 som 1924, idet vognene dog nu leveres med ballondæk. Ved motoren sker også visse
forbedringer, f.eks. gives gear-og bremsepedal, der tidligere var ligesom bakpedalen, en mere
behagelig form. Rattet forøges til 17".
1926 Udseendet ændres væsentligt. Torpedoen gøres lavere, motorhjelmen får flere
gæller, hele karrosseriet gøres lavere, vindspejlet i den lukkede model er udelt, benzintanken
lægges op under torpedoen (undtagen i 4-dørs sedan). Skærmene gøres bredere og med lavere
vulst, lygterne |
|
hæves. Instrumentbrædtet fornikles, tænd-spolerne flyttes fra
forbrædtet op på motoren og endelig kan denne model leveres med trådhjul.
1927 Denne model er ligesom 1926, bortset fra, at trådhjul fra nu af blev
standardudstyr. Begge de 2 sidste årgange havde klapsæde i de 2-personers modeller.
Til slut skal bemærkes, at der foruden disse ydre kendetegn i årenes løb foretages
forskellige forbedringer i motorkonstruktionen, men en gennemgang af dette ville blive omfattende. De
angivne årstal er modelår, dvs. de løber i reglen fra det foregående års efterår.
N. Tønnes Pedersen.
|