Bilhistorisk Tidsskrift    1969 nr.  19     side  18 & 19

  

 

 ter Per Marcus Pedersen har købt en M. G. VA, efterlyser andre ejere i Danmark af denne model. Vi ved at Alfred Bruus i Bjerring har en VA, endda en touring, og der ses somme tider en saloon i Hellerup. Ved nogen, hvem der ejer den? — To ny Morris Minor-ejere: Kurt Skipper har fundet en Minor i det sydøstlige Danmark og John Nielsen har købt Jørgen Mørchs roadster. — Medlemsfremgangen er stadig lige støt. Vi kan nævne nogle af de køretøjer, der findes hos de seneste måneders ny medlemmer. Hos Børge Balle i Haderslev: Austin Seven 1931, Gert Brødsgård, Ejby: Citroën C 2-personers 1922, Sv. Ove Christensen, Sdr. Nyrug: Ford T, Essex og Talbot, Fl. Steen Nielsen, Ordrup: Ford A 28

 

 Business Coupé, Mogens Klarskov Jensen, Roskilde: et større antal motorcykler, hvorimellem Wanderer, Rudge, Super-X, FN, Indian, H-D. Frode Jensen, Ålborg: Fiat 501, Henrik Grabow, Horsens: Chevrolet 1927 og Mack 1919, Finn Efland, Albertslund: Chrysler Six 1930, Tage Gyring Nielsen, Brønshøj: Ford T og A og Indian, H. O. Bracher, Lystrup St.: Chevrolet 1928, Gert Jensen, Grindsted: Wolseley Hornet Special. — Bessermann har nu solgt sin Hugmobile til sin fætter, der kører hyrevogn med den i København. — Der siges at være en mand på Amager, som vil starte endnu et dansk bilmuseum — den foreløbige vognbestand består af: Plymouth 1931 og Opel P6, P4, Olympia og Kadett ! — Hvem kan for-

Peter Ottosson er i færd med en nænsom restaurering af den ene af sine Reo'er: Flying Cloud.

 

 Chassiset til Bessermanns 3- liters Lagonda før og efter at det blev sandblæst, metalliseret og boltet sammen igen. Bessermann indhentede adskillige tilbud på sandblæsning og metallisering

 

 

  

 

(ikke at forveksle med kold galvanisering) og de varierede fra 84 kroner til 400 — uden nogen synderlig kvalitetsforskel. Det betaler sig at spørge sig  for.

tælle redaktionen, hvem der ejer en lukket Citroën B.2, der er iagttaget i Ryvangskvarteret i København. Den havde nummer ZA 29 127. — Fuglsbjerg har forøget materialet til sit påtænkte museum med en Hudson 1930 4-dørs de Luxe sedan og en Delage 1950 med ligvognskarrosse. —Der var for øvrigt først på vinteren en billet mrk. annonce i Jyllands-Posten om et bilmuseum, der søgte 100 vogne 1898-39. Flere medlemmer sendte billet ind, men hørte intet. — P. T. Mohr har lovet os en artikel om de kongelige garager i Bangkok

 

og deres indhold. —Det er svært at sige om Henning Fast eller Fuglsbjerg havde mest grund til at være sur på Berlingske Tidende den 19. januar, da der var et firespaltet billede af Fuglsbjergs DeSoto 1929 touring med en tekst, der handlede om Fasts to-persons Dodge 1932. — Peter Faber er ved at flytte til Bornholm og har foruden et stort gammelt hus i Rø, købt en Citroën Familiale ca. 1953 — det var den flade 7-personers model, der herhjemme oftest blev brugt til lillebil. — Dansk Vintage Mo-