|
NY KARBURATOR
til Chevrolet 1929 til salg.
Leo Rasmussen,
Skovbyvej, 8464 Galten,
(06) 18 44 11/310.
TIL FORD T SØGES:
ny (ubrugte) platiner til tændspolerne og originale spændbånd til kølerslangerne.
Frank Studstrup,
(08) 13 16 50 eft. kl. 18.
AUSTIN 10 1933
De Luxe 4-dørs saloon.
Niels Holmer Johansen, Rønnebærvej 109, 2840 Holte, (ol) 42 09 88 om
aftenen.
GARAGE SØGES
i Storkøbenhavn eller Nordsjælland med plads til at restaurere en lille vogn. Evt. plads i en lade
eller lignende.
John Nielsen,
Rådvadsvej 11, 2400 NV, (01) 60 12 01.
ADLER 1913
Afbildet i Scheels „Berømte Biler" på side 76. Indregistreret under nr. Z 28 12. Original,
køreklar, ventiler slebet for nylig, gummi 95 %. Afhændes evt. til museum eller seriøs køber. Kan
beses hos ejeren siden 1927:
Chr. Meklenborg,
Nørregade 18, 6800 Varde, (05) 22 01 31.
TIL ERSKINE SØGES:
navkapsler, karburator, støddæmpere, køleremblem, kølerprop, al
litteratur.
Niels Otte,
Engelsborgvej 4, 2800 Lyngby, (01) 87 40 32.
CHEVROLET 1931
coach, org. lak, godt gummi.
Astrid Hansen,
Sledvej 1, 3250 Gilleleje,
(03) 3 011692.
|
|
To breve
Vi er en kreds af jyske og fynske medlemmer, der mener, at vor
forening kunne føre en mere aktiv tilværelse, end tilfældet er i øjeblikket. Derfor fremsendte vi
i god tid før generalforsamlingen 1968 et anbefalet brev til bestyrelsen, adresseret til formanden
— med en række punkter, som vi gerne ville have diskuteret på generalforsamlingen, samt
kommenteret af bestyrelsen.
Naturligvis regnede vi ikke med, at alle punkterne var realisable på daværende
tidspunkt — men vi ønskede at starte en debat, som evt. kunne fortsætte i Bilhistorisk Tidsskrift.
Vi henviser til formandens ord på side 3 i september-udgaven 1965 — eller Riisagers
hjertesuk side 4 i september 1966.
Inden vi så os om var generalforsamlingen 1968 hævet — og under den efterfølgende
diskussion med dirigenten fik vi at vide, at vi selv skulle have foranlediget brevet læst op — en
praksis, som vist tør siges at være enestående.
Vi fik dog — inden vi forlod „Peders-hvile" — tilsagn om, at brevet og
bestyrelsens kommentar skulle offentliggøres i vort blad sammen med beretningen fra
generalforsamlingen. Dette skete ikke, men det blev fra bestyrelses-side lovet os, at
offentliggørelsen helt bestemt skulle komme i september-udgaven af Bilhistorisk Tidsskrift. Nu har vi
modtaget december-nummeret — ligeledes uden så meget som en stavelse om vore forslag.
Derfor henstiller vi her til bestyrelsen, at brevet med vore forslag (i fuld ordlyd) med
bestyrelsens kommentarer offentliggøres i Bilhistorisk Tidsskrift's marts-udgave 1969 — samtidig
med en forklaring på, hvorfor det ikke er sket i et af de tidligere numre.
Med hensyn til Fl. Sørensens bemærkninger ang. Absalon-løbet, er der vist kun den ting
at sige, at havde indbydelsen ikke været så mangelfuld — var der givetvis også kommet mange flere
tilmeldinger.
Stadig kommenterende Fl. Sørensens indlæg — kunne det være interessant at vide, hvem
der påstår, at vi herovre er dygtigere |
|
|
end vore „øst-danske" kolleger — og Fl. Sørensens
afsluttende bemærkning er vist af en sådan karakter, at den ikke fortjener nogen form for
kommentarer.
Ovenstående skrivelse er først modtaget efter redaktionens slutning og eventuelle
kommentarer fra bestyrelsen må derfor vente til næste nummer. Hvad angår løfte om
offentliggørelse af det oprindelige brev i fuld udstrækning i bladet har der åbenbart foreligget en
misforståelse, som hermed gøres god igen, omend det forekommer mig (red.) at i hvert fald nogle af
punkterne ikke rigtigt er relevante mere. Både ovenstående og nedenstående skrivelse er
underskrevet af: Niels Petersen, Niels Meyer, H. Fast, H. M. Larsen, Ole Hubbe, A. Andersen og A. M.
Nielsen. Ovenstående er desuden underskrevet af H. Andreasen og nedenstående af Fuglsbjerg:
Til Dansk Veteranbil Klub's bestyrelse. Vi er en kreds af jyske og fynske medlemmer, der mener, at
vor forening kunne føre en mere aktiv tilværelse, end tilfældet er i øjeblikket. Vi
anmoder derfor generalforsamlingen om at behandle følgende forslag.
1. Der oprettes bibliotek i henhold til lovenes § 2 stk. F, og midler stilles til
rådighed til udgifter og porto i forbindelse med udlån af blade og bøger. En komplet fortegnelse
over bibliotekets beholdninger udsendes en gang om året.
2. Månedsmøderne gøres mere interessante. Det er en kendsgerning, at flere og flere af
de gamle faste medlemmer udebliver fordi de keder sig. Der må afsættes et beløb til film, foredrag
eller anden teknisk underholdning under møderne (jævnfør Neel's ord på generalforsamlingen i
1965).
3. Der afsættes et beløb til de enkelte sektioner, så disse kan udvise større
aktivitet. Materialet hos sektionsformændene skal ikke blot være til disses fornøjelse. Sektionerne
skal tegne medlemsskat i tilsvarende udenlandske klubber og disses publikationer skal udsendes
regelmæssigt til sektionsmedlemmerne sammen med meddelelser om udenlandske løb, fabriksbesøg vedr.
sektionen, bytteobjekter, gode
|
|
BRENNABOR 1911
i adskilt stand, uden motor.
FORD A 1930
touring, med hovedrepareret motor.
Egon Hansen,
Ulstrup pr. 4400 Kalundborg,
(03) 509JRøsnæs 142.
STOR 6-8 CYLINDRET BIL KØBES
ca. 1930 model, 2- eller 4-personers cabriolet, evt. byttes med
nyrestaureret Ford A 1930 2-pers. cabriolet.
1, Støjer Hansen,
Vedstårup Teglværk
pr. 5610 Assens,
(09) 70f Turup 99.
FIAT 501 1922
touring, hidtil udstillet på Egeskov Veteranmuseum, til salg. Vognen er fuldt køreklat. Egeskov Veteranmuseum,
5772 Kværndrup, Fyn,
(09) 27 11 30.
HARLEY-DAVIDSON 1927
urestaureret, kr. 400.
MILITÆR NIMBUS 1956
pæn stand, motor adskilt, plejlstangsleje gået, kr. 250.1 stk. dito
samlet, køreklar, men leje defekt, pæn uden buler, kr. 350.
ORG. PERSONSIDEVOGN
til Nimbus, kr. 75.
SØGES TIL FORD T:
tændingslås med nøgle.
Knud E. Pedersen,
Kosmorama, 7800 Skive,
(07) 51 15 26.
BOLDHORN
til motorcykel købes eller byttes med boldhorn for venstrestyret bil.
NIMBUS NYT
nr. 1-18 købes, evt. bytte med anden garnmel motorlitteratur.
Henrik Houmoller,
Hadsundvej 86, 9000 Ålborg. |
| |