til hende. En historie om at bilen en dag gik midt over,
efterladende fruen alene på den bageste halvdel mens manden kørte videre med den forreste viser en
glædelig fantasi hos vore journalister. Familien Jacobsen holdt ud med den danske bil til 1906,
hvorefter den blev solgt til C. E. Petersen i Lyngby og indregistreret D 327.
X 3 var en 3½ HK VIVINUS fra Belgien. Den blev indregistreret af cykelhandler Jacobsen i
1903, for sidst i 1904 at blive solgt til grosserer Marryat Johansen i Horsens. På det tidspunkt
havde Jacobsen endnu den danske vogn, så det ser ud til, at cykelhandler Jacobsen også begyndte at
handle med motorvogne.
Sagfører Kragh Møller i Guldsmedegade var ejer af X 4, en 4½ HK BERGMANN GAGGENAU. Den
solgte han |
|
i februar 1904 til cyklehandler Jensen i Randers.
Ingeniør Jens Burch på St. Torv havde en STAR fra Wolverhampton med det lave fabriks
nr. 97. Den blev i 1903 indregistreret X 5, og ingen ved, hvad det var for en type, eller hvad der
blev af den. De første Star vogne var Benz-lignende 1-cyl. køretøjer.
Hvornår X 6 blev indregistreret vides ikke, det var en OLDSMOBILE med fabr. nr. 16075,
og den blev i 1907 solgt til grosserer Johansen i Horsens.
Urmager Thomsen i Ågade var ejer af X 7, som var en i 1906 indregistreret 2-cyl. CLEMENT
med fabr. nr. 3563. Det var byens største vogn, og den blev meget beundret dengang. Den blev solgt
til hyrevognskørsel, og i 1908 indregistrede urmageren en 8 HK OLDS- |