Bilhistorisk Tidsskrift    1969 nr.  20     side  32 & 33

  

 

HUMBER SNIPE 1934
4-dørs sedan, meget fin stand. Kørt 130140.000 km, alt originalt, fine dæk, instruktionsbog.
S. E. Mathiesen,

Julius Blomsgade 4, 2200 N, 
dag: TAga 2488,   aften: ÆGir 5345.

CHEVROLET 1927

2-dørs sedan i fin motorstand (køreklar), ingen rusttæring i karrosseri, men skal evt. have nyt indtræk. Sidst synet og godkendt
i 1963, sælges eller byttes med Ford T, som gerne må trænge til istandsættelse. S. Hartvigsen,
Roald Amundsensvej 8,
4800 Nykøbing F.

MORRIS 8

1938 Series II 4-dørs saloon med solskinstag og læderindtræk. God mekanisk stand. Mange reservedele.
Niels-Erik Pedersen,
(ol)
1485 50 kl. 8-16,
(03) 649486 i weekenden.

CITROËN C4 1929

Vognen har gået ca. 200.000 km med en ejer fra 1930. Undervognen er god, der er en del pladearbejde. Indtrækket er originalt, men skal nok fornyes. Motoren skal hovedrepareres og styreboltene udskiftes. Alt på vognen er originalt.
Kristian Olsgård,

Spjellerup Møllegård,
(03) 7101Vemmetofte 48.

TIL FORD V8 1934

søges lygter og kølergitter.
Kaj Bach,

Strandgade 24, 3300 Frederiksværk,
(03) 345/Frederiksværk 370.

 

   1. B. Mackeprang har haft kontakt med C. E. Andersen og Peter Ottosson om oprettelse af bibliotek (siden er der sket det, at magister Andersen har meldt sig ud af DVK pr. 31/12 69). B. M. og Riisager laver oversigt over hvilke blade klubben modtager eller skal abonnere på. Det blev vedtaget at udvide udvekslingen af blade med andre klubber (er i fuld gang). Der blev bevilget penge til kartotek osv. (Som noget, der for så vidt berører bibliotekstanken kan nævnes kopieringsservicen, som forlænget er i ret god gænge). 
   2. Det foreslås at Fredericiagruppen selv prøver at arrangere et mødeprogram som den synes det skal være. (På de københavnske møder har der hele denne vintersæson været underholdning i form af lysbilleder og film – det er foregået simpelthen ved medlemmernes indsats, plus Flemming Sørensens initiativ).
   3. Beretningen om de forskellige sektioners virke vil blive modtaget med glæde, men kan ikke kræves. Ved særlige aktiviteter kan sektionerne efter bestyrelsens samtykke få økonomisk bistand fra klubkassen. Sektionsvirksomheden er i øvrigt, så længe klubbens love overholdes, klubben uvedkommende. 
   4. (Med opgivelse af Absalonløbet bortfalder besvarelsen af dette punkt delvis). Det er bestyrelsens opfattelse at alle løb skal hvile økonomisk i sig selv og klubbens økonomiske bidrag bør kun bestå i præmier.
   5.  Hvis det lykkes at indsamle oplysninger til en vognliste hurtigere end det tidligere har været muligt – men det volder på grund af træghed hos medlemmerne store vanskeligheder – foreslår bestyrelsen at der udsendes vognliste hvert tredie år.

 

   6. Lovændringer bliver altid meddelt i bladet efter hver generalforsamling, det er for dyrt at trykke nyt og revideret oplag af lovene, når det forrige ikke er sluppet op. (Derimod burde vi nok nu da der har været flere ændringer trykke en lille seddel til at lægge ind i restoplaget). 
   7. (Kontingentet er blevet forhøjet). 
   8. Der er ikke praksis eller lovhjemmel for offentliggørelse af bestyrelsesprotokollen. Ting af almen interesse vil blive meddelt i bladet. 
   9.Alle kendte løbsdatoer offentliggøres i bladet så hurtigt som muligt. Vi kan fastsætte vore egne datoer inden marts, men er naturligvis ikke herre over hvornår besked om udenlandske arrangementer indløber. 
   10. (Se generalforsamlingsreferatet).
   11.  I forbindelse med biblioteksarbejdet vil det være naturligt at udsende museumsfortegnelser, da sådanne forekommer i flere af de udenlandske tidsskrifter (den vist til dato mest komplette museumsliste har været bragt i FDM's medlemsblad Motor for ikke så længe siden).
   12.  Danmarks Veteran Motorcykel Klub er velkommen til vore arrangementer, hvis man mener denne klub er interesseret. (Det var vist nok Dansk Vintage Motor Club, der var ment).
   13.  Klubvognene er opført hvert år i regnskabet. Når en bibliotekar findes, vil redegørelse for materialet blive udarbejdet.
   14.  Det må være op til løbsarrangørerne selv at bestemme, hvor stor en del af startgebyret, der skal anvendes til præmier. 
   15. Vi forstår ikke meningen med dette punkt, da klubben som bekendt har en fast løbskomite.
   Det var altså sammendrag af bestyrelsesprotokollen — og parenteserne står som sagt for redaktørens regning.

 

CHEVROLET 1925
touring. Adskilt, motoren hovedrepareret. Mange reservedele, nye og brugte.
 
Peter Ottosson,
Skovlyporten blok 4 nr. 1, 2840 Holte,
 (ol) 42 15 02.


PLYMOUTH 1932

2-dørs sed. Kørt 47.000 km. God mekanisk stand. Bunker af reservedele. Kroner 2.500.

Frank Christensen,

Søvejen 21, 3000 Helsingør, 
(03) 21 06 00 ml. 13 og 14.


INSTRUKTIONSBØGER

til salg eller bytte: Essex 1927, Chevrolet 1930, Pontiac Series 605 og 701A, Ford-son traktor 1917, Ford Junior model C, flustin 7, Pontiac 1929. Pris pr. stk. kr. 75, eller bytte med torpedolamper eller tudehorn til Ford A 1928-31, eller fejlfri vindspejlsramme til Ford A 1929 sedan.

Egon Jensen,

Ægirsgade 35, 3. tv.,
8900 Randers.

PLYMOUTH CABRIOLET 1933
købes. 6-cyl., helst model PC eller PD. Stand underordnet.
Poul Prøvegård Christensen,
Faxevej 12,
4654 Faxe Ladeplads,
  (03) 716/171.

VOGN ELLER MOTORCYKEL KØBES 

Det har lange udsigter med de køretøjer jeg selv har „under restaurering". Søger derfor 2-, 3- eller 4-hjulet køretøj, som er klart til syn, originalt, komplet og driftssikkert. Til mit eget brug og gerne med klausuler.

O. Riisager,
  Krogholmgårdsvej 70,
2950 Vedbæk, (01) 89 il 48.