|
kl. 22. Kaffen serveredes først kl. 23, og da var de fleste gået
hjem. Det er desværre ikke første gang en ellers vellykket tur ødelægges af et halvdårligt
aftenarrangement.
Årsagen? Tja, begge parter har vel nok del i skylden. Mange kroerIhoteller har en vis
evne til at sjofle større selskaber, men som jeg før har slået til lyd for, kan man betale sig fra
denne ulempe. Desværre hjalp det ikke meget at punge ud på Fjordgården. Det var dyrt og dårligt.
Under middagen var der præmieuddeling. Der var jo tid nok. Præmier for bedste
resultater blev tildelt de tre bedste inden for hver gruppe:
Vogne før 1930:
1. Ford T 1926, Ove Juhl Jørgensen
2. Ford T 1923, Åge Louring
3. Chevrolet 1927, A. P. Laier
4. Ford T 1919, Carl Jensen
5. De Soto 1929, Peder Fuglsbjerg
|
|
Vogne efter 1930:
1. Ford A 1931, P. E. Hansen
2. BMW 1939, V. Lajgård Petersen
3. BMW, Børge Jensen
4. Ford A sedan, Bent Steffensen
5. Ford A sedan 1930, Otto Christiansen
Manøvreprøve:
1. V. Lajgård Petersen, BMW
2. Henrik Houmøller på Super X og
Otto Christiansen i Ford A
4. Henning Fast, Chevrolet
5. H. M. Larsen, Chevrolet
Orientering og gætteprøve:
1. Niels H. Petersen, Overland
2. V. Lajgård Petersen, BMW
3. Peder Fuglsbjerg, De Soto
4. Peter Jørgensen, Vauxhall
5. Åge Louring, Ford T
Damepræmien gik til fru Lajgård Petersen. Hun kørte ægteparrets BMW under hele turen
og har, efter de erhvervede præmiers antal, gjort et godt
arbejde.
M. Bessermann-Nielsen. |
|
|
Det bliver på grund af ferietid lidt småt med nyhederne i denne
rubrik — men lidt har vi da skrabet sammen. For eksempel er det gået op for os at Rolf Bratland
foruden sin velkendte Chrysler touring 1924 og den tidligere omtalte åbne Austin Seven 1934 har en
indregistreret RollsRoyce 20 Parkward touring limousine fra 1929. — Generalkonsul Glads berømte
Isotta Fraschini Tipo 8A Spinto 1927, enejervogn, som har været i brug hele
|
|
tiden, har omsider skiftet ejer. Den ny ejer er Glads
sommerhusnabo i Rågeleje, Citroënforhandler Erik Orths kone Rita. Og det skal være meningen at
føre skærmene tilbage til deres oprindelige skikkelse. —Asger Steen Andersen har fået sin Ford A
Victoria coupé gjort i stand og synet til dagligt brug og har til gengæld solgt den gamle Tudor. Han
er desuden færdig med motoren til sin Reo Flying Cloud. —Danmarks formentlig tredjeældste bevarede
bil, vort tidligere medlem Jørgen Pedersens Vivinus Torpileur 1902, blev i juni annonceret til salg i
Jyllands Posten under billet mrk. Det ville være synd og skam hvis den skulle gå ud af landet —og
hvorfor blev den for øvrigt ikke annonceret i Bilhistorisk Tidsskrift? En lignende vogn, men uden
motor, findes på |
Stig Jensen er nået langt med sin Peugeot 1924. Der mangler stort set
kun og de rigtige grydelågshjul.
| |