|
vi med sommersæsonen stående for døren kan risikere besøg af andre udenlandske
veterankøretøjer, og at redaktionen med glæde modtager billeder af disse samt et par enkelte oplysende
linier.
Som det vil fremgå af billedet, er ikke alt på denne Lagonda ganske originalt. Dette skyldes ikke
ejerens manglende lyst og evne til at restaurere bilen rigtigt, men derimod de tyske myndigheders
overordentlig strikse reglement. Umiddelbart kan nævnes indsatsen i frontlygterne, blinklysene på
forskærmene og ringene omkring vingemøtrikkerne. Det minder jo stærkt om vore egne forordninger.
Det kan i tilslutning til dette og i forbindelse med den megen skriven om vægtafgifter
nævnes, at de tilsvarende afgifter i Tyskland, som for øvrigt beregnes på samme måde som herhjemme, er
ca. dobbelt så dyre som de danske. En bil som Lagondaen, der vejer 1600 kg, koster i afgifter i Tyskland
ca. 1400 kr. Dertil kommer forsikringer. Så det er ikke på alle punkter inden for automobilverdenen, vi er
det dyreste land i Europa.
M. B.-N. |
|
CHRYSLER CORP.
Under mit arbejde med at restaurere en Plymouth 1931 stødte jeg på store vanskeligheder
med at skaffe informationer. Som en sidste udvej forsøgte jeg at skrive direkte til Chrysler Corp. i
U.S.A., som promote svarede ved at sende de ønskede oplysninger, og, som den store overraskelse, en
billedkavalkade over samtlige modeller til dato samt en "Restorer's Guide". Sidstnævnte er en
publikation indeholdende adresser på informationskilder og klubber i U.S.A. af interesse for ejere af gamle
Chrysler Corp. produkter. (Chrysler, Imperial, Dodge, Plymouth og De Soto).
Interesserede kan ved at skrive til: Chrysler Corp. Technical Information Engineering Office,
P. O. Box 1118. Detroit, Michigan 48231, U.S.A. få tilsendt ovenstående.
I håb om at disse oplysninger kan have interesse for bladets læsere sender jeg de venligste
hilsener.
J. O. Retz Johansen.
Det kan tilføjes at Hans Blichfeldt er ved at tage tilløb til at samle alle ejere af
Chrysler-mærkerne i en sektion. |
|
|
|