Bilhistorisk Tidsskrift 25/1970 side 12
|
To af Kejseren af Japans Cabriolet modellerne var meget populære i denne periode, og forskellige typer blev fremstillet og navngivet med stort bogstav med Cabriolet A som den mind- ste og Cabriolet F som den største. Her- udover fremstilledes specielle karrosseri- former som Autobahn Kurier, Coupé, åben Touring, Roadster og Kubelsitz-Fahrzeug (til politibrug). |
synes at kende begrebet Grosser Mercedes. Kejseren af Japan må have været endog
særdeles fortrolig hermed, idet han i marts 1932 og januar 1934 indkøbte i alt 7 (syv!) af disse vogne, af
hvilke stadig de fire bliver brugt ved officielle lejligheder. |
det famøse K for kompressor, og man må følgelig være forsigtig med ikke at gøre sig
skyldig i forvekslinger på dette punkt. |
Mercedes-Benz efterkrigsmodeller Det skal straks indrømmes, at biler produceret efter 2. verdenskrig strengt taget falder uden for denne klubs interesseområde og følgelig ikke burde omtales i Bilhistorisk Tidsskrift, men alligevel føler jeg, at denne gennemgang af typebetegnelserne ville være ufuldstændig, hvis den afsluttes med udgangen af 1939. Endelig må det jo heller ikke glemmes, at en del medlemmer efterhånden er begyndt at omfatte de mere attraktive efterkrigsmodeller af netop dette fabrikat med en vis interesse. |