|
Det er ikke så få sager, der behandles inden for sektionen mellem år og
dag, hvilket vel må tyde på god aktivitet. Det lykkes som regel at få løst problemerne med de til
stadighed manglende reserve- dele og flere restaureringsprojekter er i gang. Senest er vort ny medlem,
søløjtnant Jessen, Æblebjerg pr. Kirkehørup, gået om bord i en 1934 HD Flying Twin, så den skal nok
nå i havn.
S. Amdissen.
___________________________
Jørgen Ehrhorn ønsker ikke mere at være Ford A Sektions-leder og i en overgangsperiode
er P. E. Hansen villig til igen at tage sig af Ford A spørgsmål. |
|
JAG - SS REGISTRET
Den l. august begav vort ny medlem Niels Holten Lund, min kone +
undertegnede sig på en rejse til England, for det første for at hente en SS l 16 hp motor og
gearkasse til Niels' SS l 1934 tourer; motoren havde jeg købt gennem en „venskabsforbindelse"
som registret har dannet med SS Section of Jaguar Drivers Club.
Vi skulle hente motoren hos en SS l00 specialist, Dave Barber i London, han var i gang med at
arbejde på to af disse prægtige biler, den ene var næsten færdig og allerede solgt for den nette sum af
60.000 kroner. Bilerne var mere rekonstruerede end de var restaurerede, han fik lavet ny karrosse i
aluminium, ny skærme, nyt vindspejl, ny sæder, det eneste, der faktisk var originalt var motor og
chassisramme.
Vi havde lagt datoen så vi også kom til et Rolls-Royce meeting. Det blev holdt i Stapleford
Park, ca. 160 km fra London, og voldte os en del besvær at finde, da vi startede med at køre til det
forkerte Stapleford (der findes 3-4 af dette navn fandt vi ud af), men fandt det alligevel i tide, det var
faktisk et skuffende syn, de fleste af bilerne var Bentley Mk VI og |
|
var i mange tilfælde „kalkede lig", ligeså var flere af Rolls'erne i en dårlig
stand, der var kun én Phantom I, også kun én Phantom II, resten var 20 eller 20/25 sports saloons.
Da vi var på vej til England og kom igennem Belgien bemærkede jeg om natten en
Citroén-lignende veteran stå foran et hus. Da det var nat og vi skulle nå båden Ostende-Dover blev det i
første omgang kun til denne bemærkning, men da vi kørte hjemad holdt vi nøje udkig efter vognen og fandt
den, det var en Citroën 1922-24 Kløverblad med kaleche i ikke allerværst stand, den stod foran en
antikvitetsforretning og var til salg for ca. 4.000 kroner, nå vi nøjedes med at fotografere den, til
gengæld fandt jeg en sjov bilkarbidlygte af amerikansk oprindelse fra årene 1896-1901 og købte den til en
yderst rimelig pris.
Som sidste SS og Jaguar nyt kan nævnes at foruden Jaguar Drivers Club har vi nu også kontakt
med Classic Jaguar Association, det er en amerikansk meget aktiv klub som er forbeholdt ejere af SS, SS
Jaguar og Jaguar op til og med Mk V 1950. Den har sendt mig en stor liste over ting og litteratur vi vil få
lov til at købe til samme pris som dens egne medlemmer.
Henning Thomsen. |
|