Bilhistorisk Tidsskrift  25/1970    side 28

 
 

                FIAT 500 A 
1938 monteret med hovedrepareret topventilet motor. Fuldt istandsat i styretøj, bremser, indtræk og pladearbejde. Pris ca. 2.500 kroner.
          Bilassistent Høgh,
          Vestervænget 2 st.,
          4000 Roskilde, (03) 36 17 63.

         AUSTIN SEVEN DELE 
Til 1933-34 roadster (noget kan også bruges til lukket vogn): Vindspejlsramme, motorhjelm, kalechestativ, døre, forskærme, torpedo og instrumentbræt minus instrumenter, 5 hjul, mishandlet kølerkappe. Alt i dårlig stand. Byttes til Austin Seven lygter, Fiat 501 dele eller gammelt tilbehør, eventuelt sælges.
             Ole Riisager,
             Krogholmgårdsvej 70,
             2950 Vedbæk, (01) 89 11 48.

           TIDLIG NIMBUS 
med original indregistreringsattest (den „kakkelovnrørsmodel" med det aller første fortøj) i skrækkelig dårlig stand. Byttes med en 4- eller eventuelt 3-personers almindelig trædecykel. Skriftlig henvendelse til:
          Georg Christiansen,
          Ved Fortunen 5, 2800 Lyngby.

          EFTERLYSNING 
af stjålne dele: KLAXON motorhorn, lille model, beskadiget af løssluppen plejlstang, SPARTON motorhorn med lige tragt, OAKLAND kølermærke arg. 1927, ovalt, 20" artillerihjul, forhjul med bremsetromle fra 1928 Pontiac, grønt.
                   KØBES
Motorhorn, evt. bytte med Ford T lygteglas ( flere haves).
               Peter Hass,
               Bakkegårdsalle 2, 3.,
               1804 V.

                 FORD T 1927 
Tudor, topstykket revnet, ellers køreklar med gode dæk og fint indtræk. Vognen er opstaldet i Århus.
             Ole Nissen,
             Mølledamsvej 9, 3460 Birkerød,
             (01) 81 33 86.

        OPEL OLYMPIA 1939 
type O. L. 38. Står hos mekaniker Jacobsen, Stengårdsalle 4, 2800 Lyngby, (01) 87 31 53. Pris 200-250 kroner. Ejes af:
               Johs. Skøtt,
               Lyngbygårdsvej 27 A,
               2800 Lyngby,
               (01) 8772 68.

verne havde heller ingen. Jeg tror, der var hvide stafferinger på en ellers fin Ford T, vi så til et løb sidste år, det var en stor skam. Georg Madsens uvilje mod rød staffering på blåt deler jeg ikke, der er flere eksempler på at det har været brugt med held - Rolls-Royce Stiver Ghost af typen som den på Ålholm, og de karakteristiske blækblå lukkede Citroën'er fra tyverne. Det er den røde staffering (ganske vist i et sort felt), der giver hele effekten.
   Børge Kå hører også til de få, der kan saffere på fri hånd.                         or.
    __________________________

fortsat fra side 79 
Derimod var det nær blevet til handel om en Renault 1923 touring som der blev forlangt 500 francs for. Men da Viklit viste interesse blev der pludselig sat en nul på. - - - Erik Koux er blevet fotomodel sammen med sine to Bugattier i en elegant annonce for Castrol olie. Man bliver helt rørt over også at se fru Koux' Fiat Balilla 1935 nævnt i annoncen også. - - - Lige før redaktionens slutning erfarer vi at Ebbe Suenson har solgt sin Rolls-Royce 20/30 1937 Hooper limousine og til gengæld købt Wiboe Hansens 1929 Phantom I coupé de ville cabriolet, som Suenson derpå straks tog til et R-R stævne med i Irland. - - -