|
Stik mod alle forventninger var det en lille skare, der mødtes i Halskov for at køre
til Ålholm. Arrangørerne havde begrænset antallet af deltagere til 30 vogne - den slags virker undertiden
fremmende på aktiviteten, jævnfør hine tiders ølstrejke - men ved Ålholmturen var virkningen negativ,
kun 13 biler deltog. Her var dog mulighed for østboende medlemmer til at tilbringe en dag sammen med
ligesindede, men kun tre sjællandske vogne var med.
Klokken ni skulle kortegen afgå fra Halskov Camping, den blev nu lidt mere inden man fik
kastet los. Kørsel på tid var der ikke noget af, man kunne køre og holde stille alt efter personligt
behov, forresten ganske afslappende. Man krydsede ned gennem Sydsjælland med Storstrømmen som mål for
første etape. Her var der pause med lejlighed til at fouragere på Brorestauranten. Om eftermiddagen gik
det videre ned over Falster med Marielyst som stop for dagsrejsen. Her var man ved syttentiden og
lørdagsprogrammet var udtømt, dog |
|
fandt en del af deltagerne sammen til middag på „Østersøens Perle", mere blev
det heller ikke til. En dags kørsel i gammel bil havde frataget os lysten til at deltage i sommerglæderne
på Øster- søkysten.
Søndag klokken elleve ankom vognene til Ålholm. Vejret var gråt og kedeligt, modsat
lørdagen, hvor det havde været solskin og let blæst, ideel for kørsel i de gamle biler. Så det var rart
at komme inden for på Ålholm, og beskue de mange virkelig sjældne køretøjer. Straks gik selskabet i
opløsning, nogle interesserer sig mere for et mærke end andre, derfor måtte man opgive at holde samling
på tropperne. Under gennemgangen kom baron Råben tilstede for at besvare eventuelle spørgsmål, der
måtte være angående bilerne. Blandt andet gennemgik baronen sin Ford-samling fra den tidlige A model over
T og den senere A til Thunderbird, med forklaring på ændringer, der blev gennemført på model T gennem de
nitten produktionsår.
Selskabet havde også lejlighed til at |
|
|
|