|
PLADS I LADE
tilbydes i Helsingør. Mulighed for værksted (elektricitet).
Hans Jacobsen,
(03) 21 8964.
TILBYDES:
Reproduktion af laktransfers, skiltearbejde på biler.
Serigrafitryk format 70 x 100 cm af Ford T 1910 roadster kan afhentes for 10 kr. pr. stk. (eller sendes i
paprør for 14,-).
SØGES:
LUKKET VAREVOGN og TOURING
især hvis skiltearbejde, tekst på biler, serigrafi kan indgå i handlen.TIL CHEVROLET 1930:
Oprulningsmekanisme og håndtag til frontruden, motorhorn, udvendig vacuumvisker, tændingslås komplet med
nøgle og armeret .kabel samt andre reservedele.
LITTERATUR:
Instruktionsbøger, værkstedshåndbøger (også kopier) samt plakater, reklamer og al gammel
motorlitteratur. (Angiv venligst pris).
Endvidere søges bivejsskilt (hvid firkant med sort X) og trekant med tekst „Fire Hjuls Bremser"
eller lignende (eventuelt til låns).
Serigraf H. B. Sjøgren,
Sankt Peders Stræde 37B, 3., |
|
1453 København K,
(01) 11 50 27.
MOTOR KØBES
En Wolseley 8 med to karburatorer eller en hyggelig gammel Morris 8 motor købes.
Harry W. Bondesen,
Morbærvej 32, 8000 Århus C,
(06) 142606 ell. (06) 163325.
FORD AA LASTBIL 1931
til salg eller bytte med anden vogn. God motor. Ingen lad, ellers komplet, køreklar.
TIL DKW F.2 1932 SØGES
INSTRUKTIONSBOG
og anden litteratur.
KALECHESTATIV
til Chevrolet 1939 til salg eller bytte, komplet.
Ole Huhhe,
Skyttevej 11, 7000 Fredericia,
(05) 92 58 01.
MORRIS MINOR 1952
højrestyret, fin sideventilet motor hovedrep. for et år siden. Gearkasse og differentiale meget fint.
Masser af reservedele: Fordeler, dynamo, starter, ekstra ruder etc. Ny skærme for og bag, med nogen tæring
ved bagfjedre og i bund. Ca. kr. 400.
Finn Wodschow,
Lyngvej 48, 2800 Lyngby,
(01) 8723 32. |
|
køre med veteranjernbanen. Jeg havde taget plads i den forreste vogn, der var åben, for
at kunne beskue lokomotivet under drift, men en regnbyge af dimensioner, fik mig til at søge inden døre
ved opholdet på „Strandtrinbrættet". Ved stranden planlægges i øvrigt nye aktiviteter, en gammel
hjuldamper er indkøbt til formålet. Såvel entré til museet som jernbanekøretur var gratis for
udflugtdeltagerne.
Efter frokosten fremviste baron Raben sine værksteder, hvor bl. a. en Decauville 1900 var på
bedding. Ved femtiden brød man op på Ålholm og kørte til Knuthenborg, hvor turen sluttede.
Tak til Henning Fast og medhjælpere for turens tilrettelæggelse. Blot kan det stadigvæk
undre mig, at ikke flere havde lyst til at være med. Skal man virkelig byde på gratis mad og drikke samt
tyve liter benzin for at få de gamle biler ud at køre? Noget tyder på det, når man betænker at
Egeskov-turen omtrent på samme tidspunkt året før kunne samle ca. 120 køretøjer. Her i det jysk-fynske
er vi inde på at indskrænke arrangementsantallet i 1971, intet er mere nedslående for en arrangørgruppe
end kun at få tilmelding fra ti-femten medlemmer.
P. E. Hansen. |
|