Bilhistorisk Tidsskrift  27/1971    side 7

 
 

der, tidligere modeller havde et sjovt lille svaj fra forlygten og skråt fremad. Produktion 1924: 4700 stk.
   Marts 1925: 19" vulstfælge erstattet med 350 x 19 kanttråd. Produktion 1925: 7000 stk.
   Januar 1926: Første lukkede Seven, såkaldt fabric saloon (voksdug), den havde forniklet køler og lygterne fremme på forskærmen. Touringen er stadig med lakeret køler og lygterne tilbage, men nu med udvendigt dørhåndtag.
   September 1926: Saloon med metalkarrosseri, alle modeller med 7" bremser og lygterne fremme. 

   Oktober 1929: Forstærket krumtapaksel  l 5/16" mod tidligere l 1/8", kulissegearet med fingerlåsen erstattes af den mere moderne og lettere lavede type, der var med til det sidste. Produktion 1929: 26.450 stk. Chassis nr. 31. december 1929: Ca. 102.500.
   Juni 1930: Det skarpkantede vintage karrosseri forsvinder til fordel for typen vi kender fra 1931, -32 og -33, med runde hjørner; køleren vokser igen i højden, til 17 3/4". Se illustration i Bilhistorisk Tidsskrift nr. 16 side 30, hvor den viste vogn ganske rigtigt er en 1930-model, idet 

torpedoen er den smalle, læg mærke til at luftventilen fylder næsten hele torpedoens bredde. Bremserne aktiveres fra pedal alene. ikke som hidtil adskilt med forhjuls- bremser i håndtag og baghjuls- i pedalen. Produktion 1930: 23.800 stk. Chassis nr. 31. december 1930: Ca. 126.400.
   Januar 1931: Torpedoen bliver bredere, 8" mod før 6", og hjelmen bliver tilsvarende 2" kortere. Tankens tværsnit bliver højere.
 

Sådan så den ud i 1926.

 

Produktion 1926: 14.000 stk. Chassis nr. 31. december 1926: Ca. 28900.
   Januar 1927: Alle modeller får lygterne flyttet tilbage til torpedoen.
   Oktober 1927: Speedometer med kabeltræk fra gearkassen. Produktion 1927: 22.500 stk. Chassis nr. 31 december 1927: Ca. 51.500.
   August 1928: Magnettændingssystemet udgår og erstattes af strømfordeler og spole. 16" høj, forniklet køler, lygterne fremme på skærmen igen. Mere rummelige karrosserier og saloon med store døre, der rækker ind over bagskærmen. Produktion 1928: 22.700 stk. Chassis nr. 31. december 1928: Ca. 76.500.

: