Bilhistorisk Tidsskrift 27/1971 side 9 |
antræk. Denne karrosse er sidste trin i udviklingen, og den fortsætter altså til en
gang i 1939 med små ændringer. Produk- tion 1934: 22.500 stk. Chassis nr. 31. de- cember 1934: Ca.
210.400. |
Annonce i MOTOR marts 1932 |
i Frankrig, hos Rosengart, kørte Seven derivater af samlebåndet til omkring 1952- 53. Og i USA byggede Brennan bådmoto- rer som helt klart var Austin Bantam efter- kommere lige så sent, og de laves måske endnu. Knud Marker Følgende nytillavede reservedele til Nimbus 1919-28 sælges til fremstillingsprisen:
Sandstøbte aluminiums fodbrædder med navn, højre og venstre, pris pr. sæt 60 kr. Fodhvilere til bagsæde
i støbt aluminium 15 kr. pr. stk. Hætte til oliestandsviser (G 3705) 16 kr. Endvidere er transfers i ordre
ved H. B. Sjøgren til levering inden sæsonen begynder. Tilsyneladende kan der blive ved med at dukke „ny"
Kakkelovnsrør op som vi ikke har i registret. For kun godt et år siden håbede vi på at der var bevaret
et halvt hundrede stykker, men allerede nu er der nedfældet 77 i registret, og der er et par stykker mere
på vej. For en tre år siden var der udbudt en 21-model til salg i Canada af en hr. Clausen. Er der nogen,
som kender noget til det?
|