|
|
Den ombyggede M.G. Magnette "K3" 1934 har tilhørt Peter Monkhouse.
|
Historien om |
|
(5) |
|
Af Falko Lorentz |
|
|
Vi skriver efteråret 1932 hvor M. G. fabrikkerne præsenterer deres nyeste model - M. G.
MAGNETTE PILLARLESS SALOON - en videreudvikling af de allerede kendte „F-type" MAGNA fra 1931-32.
Der er tale om en „long-chassis" 4-personers vogn med en 6-cyl. o.h.c. motor af typen
„KA" (1.087 cm3). Bilen kunne købes med eller uden kompressor. Ønskede man bilen uden kompressor,
så var motoren forsynet med 3 semi-down-draught S.U. karburatorer. Med kompressor af typen POWERPLUS
benyttede man kun l S. U. karburator, men af en større dimension og i forbindelse med et dobbelt
benzin-tilførselsystem.
M. G. MAGNETTE PILLARLESS SA- LOON, også kaldet „Kl" Saloon havde en såkaldt
ENV-WILSON preselector gear- kasse og kostede £ 445.
I foråret 1933 fulgte så M. G. MAG- NETTE OPEN FOUR-SEATER TOURER som ligeledes havde
typebetegnelsen „K l". Prisen var £ 385 plus £ 25 ekstra til ENV- gearkassen. Lidt senere på året
fulgte M. G. MAGNETTE 2-SEATER SPORTS med en 6-cyl. o.h.c. motor af typen „KB" (1.087 cm3).
Denne bil benyttede den mere konventionelle 4-trins „Twin-Top" gearkasse med remote
Control lever. Efter ønske kunne en kompressor monteres. |
|