Bilhistorisk Tidsskrift  27/1971    side 25

 
 

Efter motorcyklen på side 21 fik tandlæge Thide denne to-cylindrede Danica.

 beskedent nyt at hente. Samme blad skriver, at kraften fra motoren blev overført fra en forlagsaksel til det venstre baghjul, hvor-

ved koblingsorganerne kunne placeres foran førerens plads. Forenden på dette mærkelige køretøj var en motorcykle og bagenden var formet som en bil. Højresving gav ingen vanskeligheder, men i bratte venstresving skulle det drivende hjul løbe stærkere end det andet - og det kunne bevirke en ringere styreevne, sluttede bladet.
   To nye motorcyklenavne har jeg fundet omtalt med en lille notits. Dansk Ørsted var navnet på en let motorcykle fremstillet i 1908 af cyklehandler C. Bentzen, Ørstedvej 20. Motoren var en 2 hk Saroléa.
   En anden dansk motorcykle ved navn Palnatoke blev også fremstillet i 1908 af Steensen & Hansen på Tagensvej i København, hvorfra den solgtes.
                                   Th. Ry Andersen

                    UDSALG
Austin Seven 1932 med fiberglasbody 1959, mærke Super Sabre. Chassis og motor restaureret, karrosseri, lygter og instrumenter nyt. 
Diverse reservedele til Ford T, A og B. Stationær motor, Waterloo 1907, startklar. Skriftlig henvendelse:
             Hans Sørensen,
             Fredensalle 15,
             3300 Frederiksværk.

               DKW F.7 1939 
cabriocoach, med en del reservedele. God stand.
                Niels E. Lomholt,
                (01) 31 59 15.

            NY RESERVEDELE 
Til biler fra før 1940: Chevrolet, alle modeller. Ford A, Y, C, V8, Vauxhall, Opel, lidt Morris, Buick, Oldsmobile, Plymouth. 
Renovering og fremstilling af dele til ældre biler. Fremstilling af glasfiberskærme og karrosseridele. Toppakninger, Chevrolet, alle modeller, Ford alle, plus cirka 80 forskellige fra 1920 til 1940. 9 stk. 16" trådhjul til engelske vogne fra 1933-38.
l stk. fabriksny Chevrolet motor 1940-51. 
l stk. Chevrolet 1933 Standard 2-dørs, køreklar.
 l stk. Ford B cabriolet 1932, indregistreret. l stk. Chevrolet 1931, 2-dørs, køreklar.
         Dansk Veteranbil Værksted,
            Storring 8464 Galten,
            (06) 18 60 11, nr. 89.

                     FORD B
1932 4-cyl. sedan. Sidst synet l. 8. 69.
God motor, kræver let restaurering.
             Tom-Will Nordby,
     Østergade 20 o. g., 3400 Hillerød,
     (03) 26 35 66.