|
grundlag for et forhåbentlig godt løb. Der vil naturligvis blive udsendt
invitationer til hver enkelt. Vi håber at se mange den l. juli til SELANDIA 72. Og vi er:
Flemming Sørensen og Svend Dråby
Meninger
Det glæder mig meget, at vi igen i 1972 skal køre Nordsjællands Rally, det var en stor
skuffelse at der ikke blev noget Nordsjællands Rally i 1971, og det undrer mig i øvrigt meget, når
man tager den meget store tilslutning i betragtning, og den store tilslutning med familie, venner og
bekendte som der jo er; skyldes vel at det er noget, der er afsluttet på en enkelt dag (lørdag når
jo de fleste har fri, for øvrigt ikke jeg selv), men det ligger jo ret bekvemt for de sjællandske
medlemmer, og jeg synes at løbene i 69 og 70 var nogle meget smukke ture, og min kone, der var med i
70 har lovet mig, at jeg ikke mere får lov til at køre løb alene, efter den skønne tur vi havde i
70, den eneste indvending jeg har er at bespisningen er inkluderet i startgebyret, det burde gøres
valgfrit. Det var den eneste mulighed jeg af forskellige grunde havde for at komme ud at trille i |
|
71, og derfor skuffede det så meget mere, at løbet ikke kom i 71, i øvrigt har
jeg indtrykket af, at en hel del af dem, der startede i Nordsjællands Rallyet kun kommer ud at trille
den ene gang om året, så derfor tror jeg at mange vil hilse Nordsjællands Rallyet 1972 virkelig
velkommen.
Poul Jørss
Mere kalenderpjat
Igen i år har jeg af min benzinforhandler fået en Castrol-kalender. På sidste side, hvor de
afbildede automobiler omtales, kundgøres at det er den 9. veteranbilkalender, som udsendes af
Castrol. Måske derfor er korrekturlæseren sløvet så meget, at en Adler 1914 er blevet til en 1937
og en 1932 Glaser Chevrolet til en 31. Kendere kan på lang afstand se forskel på en 31 og 32 Chevy
— 31 har luftspalter i motorhjælmen, 32 har klapper, også lygterne er væsentlig forskellige.
Kalenderens tekstforfatter mener, at den viste Glaser er den eneste i Europa. Oluf Olufsen i Horsens
har en Chevy Gläser nøjagtig magen til kalenderens. Netop i skrivende stund er det færdiglakerede
(cellulose) gule karrosseri med brun |
|
vulst blevet monteret på den perfekt renoverede undervogn.
Nuvel, den egentlige grund til at jeg farer i blækhuset, er at jeg mener, at Castrol ved
næste kalender - hvis man da vil fastholde veteranbilerne, - bør anvende kræfterne på at
fremstille en kalender, der enten viser „levende" veteranbiler - biler, der kører om sommeren
med sorte nummerplader på — eller vise virkelig restaurerede biler, der er bibragt originalt
udseende og perfekt virkende mekanik.
Studerer man kalenderen, ses at to biler mangler kaleche, én indtræk, og se på
dækkene, godt at Castrol ikke har med gummi at gøre. Skulle man efterhånden ha' fotograferet sig
gennem samlingen i det lollandske, kunne man vende blikket mod det midtjyske museum. Her befinder
køretøjerne sig i en kondition, som undertegnede beundrer overordentlig og har som forbillede ved
eget restaureringsarbejde.
P. E. Hansen
SØGES:
Kalechestativ til 1931 Plymouth PÅ 2-personers cabriolet (convertible coupé).
Retz Johansen,
GI. Kirkevej 76,
7400 Herning. |
|