|
lige krav til de køretøjer som tilmeldes. Det henstilles til løbsarrangører for
fremtiden at sende alle deltagere resultatlisten straks efter løbet. I nogle af indeværende sæsons løb
vil man forsøge at indpasse en klasse for vogne fra 1945 til 55. Denne gruppe er nu så godt repræsenteret
i klubben at der kan påregnes nok anmeldelser til at udfylde en løbsklasse.
DVK har godt og hyppigt samarbejde med andre klubber - KDAK og FDM, Københavns Ford A Klub og
Dansk Vintage Motor Club ( disse to har vi mange medlemmer fælles med), Norsk Veteranvogn Klubb og flere
svenske klubber som vi udveksler blade med. Endvidere korresponderes der og udveksles blade med klubber i
Tyskland, Holland, Italien, Monaco, Amerika og Czekoslovakiet.
DVK har som gaver modtaget litteratur om GM vogne fra B. Frese Madsen, en stor samling
brochurer og håndbøger fra Knud Kisling og karburatorhåndbøger fra H. C. Andersen. Mackeprang takkede
varmt for disse ting. som allerede udnyttes.
Med virkning fra l. januar i år er forsikringsgrupperne B23 for veteranbiler og B23a for
veteranmotorcykler i Assurance Instituttet af 1963 blevet selvstændige med 85 medlemmer og flere på
venteliste. Klubben har foretaget det nødvendige aktiekøb |
|
som i årets løb vil blive tilbagebetalt af de forsikrede medlemmer i form af indskud. I
betragtning af de meget rimelige præmier og muligheden for en ordentlig kasko- og brandforsikring har det
undret initiativtagerne til denne forsikring at ikke flere er sluttet op om ideen. Med den fulde kontrol
over præmien vi nu har fået håbes der på stor tilgang, ikke mindst af de „vestlige" medlemmer.
Forhandlingerne med justitsministeriet og finansministeriet om udstyrsdispensationer,
nummerpladeordningen og vognimport vil blive genoptaget.
Bestyrelsen har iværksat trykningen af en formular, der vil blive tilsendt alle medlemmer i
sommer (med dette nummer af bladet. Red.) Oplysninger fra disse formularer om medlemmernes vogne vil
omgående blive overført til et duplikeret løsblads medlemskartotek som udsendes til efteråret.
Kontingent-girokortet skal for fremtiden have et skema på bagsiden til ajourføring af
oplysningerne om vognbestanden. Det er en meget vigtig sag og det henstilles indstændigt til alle medlemmer
at samarbejde om det.
Udarbejdelsen af et skema til klubcertifikat for medlemmernes køretøjer er ved at være
færdig og bestyrelsen foretager de |
|
sidste prøver i sommer. Derefter kan man begynde på den „datering" der er nævnt
i klubbens formålsparagraf, i det omfang medlemmerne ønsker det. Dateringen må formodes at blive et krav
ved mange udenlandske arrangementer de kommende år.
Den 16. oktober sidste år deltog Svend Dråby, Flemming Sørensen, Beier og formanden i en 50
minutter lang radioudsendelse, „En Aften med Dansk Veteranbil Klub", produceret af Arne Honoré.
Dermed sluttede Mackeprangs beretning, og til den havde P. E. Hansen følgende kommentar: - Var
det ikke en idé at danne en sektion for efterkrigsbilerne ?
Clausager, som havde slået til lyd for efterkrigsbilerne i tidsskriftet, var glad for den
positive indstilling fra bestyrelsens side og var villig til at foretage en registrering af
efterkrigsbilerne med henblik på en eventuel sektion. Beier understregede at forsikringsgruppen altid havde
medtaget historisk interessante vogne op til 1955.
Regnskabet blev forelagt af Suenson og godkendt uden kommentarer. Suenson henstillede at
alle kontingentindbetalinger foretages på giroblanketterne.
På valg var Flemming Sørensen, Henning Fast, Dennis Hebsgård og P. E. Hansen, som alle var
villige til genvalg og blev genvalgt. Ry Andersen havde ønsket at ud- |
|