Bilhistorisk Tidsskrift 32/1972 side 32 |
CHEVROLET
1932 4-dørs Master deLuxe sedan, 6-cyl. med friløb, original i lak og oppolstring, meget velholdt. Medbragt fra USA af nuværende ejer i 1934 og indregistreret og i brug til i år. Kr. 6.000 kontant eller bedste bud. Søren Melgård Fyrrebakken 8520 Lystrup (06) 22 29 82 MERCEDES-BENZ 170V 1937 DÆK T[L DE
GAMLE HJULKAPSLER |
selvbevægelige køretøjer fra det 18. og 19. århundrede. For at få et nogenlunde
overblik over museet må det anbefales, at man erhverver kataloget, der dog kun koster 500 lire (ca. 6 kr.)
og omhyggeligt gennemgår alle udstillede køretøjer m. v. Det er på italiensk, men der gives
tilstrækkelige resumeer på hovedsprogene. |
1943 i få hundrede exemplarer med enten Fiats eget karrosseri eller Viotti-karrosseri.
De fleste anvendtes af den italienske stat, og kun et fåtal er tilbage; jeg hørte dog, at en samler i
Torino har et par stykker, bl. a. kong Viktor Emanuels personlige vogn. Det er en bil af den type, hvorom
man rettelig kan sige, at den er mere sjælden end køn - begge varianter minder mest om sen-30'ernes
overfede amerikanere, kun Fiats karakteristisk faldende motorhjelm adskiller dem fra samtidige Buicks eller
Chryslers; Viottis udgave har endda indkapslede reservehjul på toppen af de svulmende forskærme, å la
Buick 1938. Indenunder er vognen selvfølgelig Fiat 508C/1100 om igen, sat et par gange op i størrelse.
Motoren er en helt almindelig 2.8 liters 6 cylindre! med topventiler.
MORRIS 8 |