Bilhistorisk Tidsskrift  33/1972    side 16

   
(fortsat fra side 13)

   
publikum. Der var fuldt hus og den forventede succes udeblev da heller ikke.

   Vognbedømmelse - til og med 1931:
1. E. Lindvig Jensen, Ford T 1926.
2. Ove Juhl Jørgensen, Ford T 1926.
3. Arne Mehlsen, Ford A 1931.
   Efter 1931:
1. Gert Jensen, MG 1935.
2. E. Henneberg, Singer 1934.
3. Uffe Madsen, Chevrolet 1933.
   Manøvreprøven - til og med 1931:
1. Henning Fast, Ford A 1931
2. Arne Mehlsen, Ford A 1931.
3. Knud Jørgensen, Ford A 1929.
    Efter 1931:
1. E. Krager, Hillmann 1935.
2. Peter Brink, Ford B 1932.
3. Dorte Johansen, MG 1937.
    Orienteringsløbet - til og med 1931:
 l. Ernst Hansen, Ford T 1927, Henrik
    Houmøller, Excelsior Super X 1927 og
    O. Olufsen i Chevrolet 1927, alle med
    kun l strafpoint.
    Efter 1931:
1. H.-G. Reedtz, Singer 1934.
2. Lajgaard Pedersen, B.M.W. 1939.
3. J. Jørgensen, Vauxhall 1939 og Nils
    Villadsen, Alvis 1932.

BILLEDERNE

 

  

  

   

   Som sædvanlig bringer vi fortrinsvis billeder af biler der ikke før har veer et i Bilhistorisk Tidsskrift - og dermed ikke nødvendigvis løbsvinderne.
   På. de to foregående sider ses deltagere i Selandia 12. først i øverste række fra venstre mod højre: Morris Minor roadster 1932, kørt af Tonny Lykke Jensen, en af de to veteranbilinteresserede svigersønner, Mejer Larsen har været så forsynlig at skaffe sig. Dernæst en morsom M. G. en Jl fra 1932 med et usædvanligt cabrioletkarrosseri, den tilhører Poul Jensen fra Stege. Og en tredje lille engelsk sportsvogn fra de år, Arne Nielsens Austin 7 Nippy 1935. Sidst i rækken B. Kirkegårds 4-dørs Ford T 1925, hvis restaurering vi

tidligere har fulgt t billeder. I nederste række ses Flemming Sørensens Jowett Javelin 1950 og Lykke Crillesens M. G. T D 1952 som eksempler på de deltagende efterkrigsvogne. Dernæst Københavns Ford A Klubs Ford AA 1931 brandbil, som blev kørt af Michael Kjær. Og endelig en til af de meget fine deltagende Ford T'er, nemlig Jørgen Hansens 1923 touring, skøn i hver en detaille og blandt andet med meget lækkert sadelmagerarbejde fra Gerner Nielsen i Skørpinge ved Flakkebjerg.
   Det har knebet med at få gode billeder fra de øvrige begivenheder i sommer, men på modstående side er øverst to billeder fra Ringkøbing løbet. Til venstre et studie i amerikanske linjer da de var mest elegante. Det er Uffe Madsens Chevrolet 1933. Ved siden af Mejer Larsens anden svigersøn, Jens Chr. Rechnagel, i samme mærke, årgang 1927. Bagved anes Børge Jensens BMW 326 1937.
   Grethe Jacobsen havde lige som sidste år lavet et arrangement på Falster og der var stor tilstrømning af udlændinge og også mange danske deltagere. På de to nederste billeder ses to af vognene. Det er Bo Jürgensens elegante Morris 10\4 1934 og en tysk Mercedes, vi gætter på at det er en af kompressormodelerne fra cirka 1924.