|
Christensen overvejer et nyt generalagen- tur!!!).
BMW-holdet tog de sidste 165 kilometer på ca. 2½
time. Vejen var alt for nem og uspændende. Kl. 13:00 mødtes
pionererne foran banegården og færgepladsen i Oostende, Ford'en
var blevet vasket, så BMWen måtte også lige have samme omgang ved
en elskværdig Shell-station. |
|
Foran banegården holdt en knaldgul Rolls-Royce og en
Bentley, indregistreret i Holland, mens flere spændende biler kom
til, ejet af belgiske og franske klubmedlemmer, men de kom ikke med
på løbsruterne.
En enorm modtagelseskomité var rede til færgens
ankomst, borgmestre, ambassadør og Johnny Walker den XXX var toppen |
|
|
Den dansk-deltagende BMW 327 sport cabriolet 1939 på
Grand Place i Bruxelles. Anden bil til højre for BMWen er næsten dobbelt
så hø] (Rolls-Taxi 1911).
af komiteen. De to danske hold var naturligvis også med i spidsen,
også.. for at se, hvordan engelsk løbsorganisation fungerer i praksis.
Tyskere og franskmænd er i hvert fald en hel del hestekræfter foran.
Ford- holdet havde således fået nærmere oplysende brev samme dag, det
startede, selv om det ikke officielt havde tilmeldt sig og betalt det
fastsatte startgebyr på 2 £ pr. næse. BMW-holdet havde officielt
tilmeldt sig og indbetalt de 2 x 2 £ - men svaret indløb først om
lørdagen, mens man var på vej gennem Holland!
Ingen havde således fået vognnumre, men én af de mange „Kaptajner"
i løbsledelsen sagde, at de danske biler skulle falde ind i kolonnen,
når der blev startet fra havnepladsen. - Bilerne ankom, og hvad dette
angår i farverig opsætning, er englænderne ikke bagefter. Et virkeligt
håndsorteret udvalg, forekom det, med den ældste engelske Daimler fra
Coventry, årgang 1897, i spidsen, dog på ladet af en trailer,
naturligvis nogle Rolls-modeller, 5 stk. i alt, 4 stk. Bentleys, hvoraf en
41/2 liter fra 1929 og en lidt større 6½ liter af samme årgang indbød
BMW-holdet til lan- |
|