Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 34 - VINTER 1972-73     side 8

     
 

  
Christensen overvejer et nyt generalagen- tur!!!).
   BMW-holdet tog de sidste 165 kilometer på ca. 2½ time. Vejen var alt for nem og uspændende. Kl. 13:00 mødtes pionererne foran banegården og færgepladsen i Oostende, Ford'en var blevet vasket, så BMWen måtte også lige have samme omgang ved en elskværdig Shell-station.

 

  
   Foran banegården holdt en knaldgul Rolls-Royce og en Bentley, indregistreret i Holland, mens flere spændende biler kom til, ejet af belgiske og franske klubmedlemmer, men de kom ikke med på løbsruterne.
   En enorm modtagelseskomité var rede til færgens ankomst, borgmestre, ambassadør og Johnny Walker den XXX var toppen

 

Den dansk-deltagende BMW 327 sport cabriolet 1939 på Grand Place i Bruxelles. Anden bil til højre for BMWen er næsten dobbelt så hø] (Rolls-Taxi 1911)

af komiteen. De to danske hold var naturligvis også med i spidsen, også.. for at se, hvordan engelsk løbsorganisation fungerer i praksis. Tyskere og franskmænd er i hvert fald en hel del hestekræfter foran. Ford- holdet havde således fået nærmere oplysende brev samme dag, det startede, selv om det ikke officielt havde tilmeldt sig og betalt det fastsatte startgebyr på 2 £ pr. næse. BMW-holdet havde officielt tilmeldt sig og indbetalt de 2 x 2 £ - men svaret indløb først om lørdagen, mens man var på vej gennem Holland!
   Ingen havde således fået vognnumre, men én af de mange „Kaptajner" i løbsledelsen sagde, at de danske biler skulle falde ind i kolonnen, når der blev startet fra havnepladsen. - Bilerne ankom, og hvad dette angår i farverig opsætning, er englænderne ikke bagefter. Et virkeligt håndsorteret udvalg, forekom det, med den ældste engelske Daimler fra Coventry, årgang 1897, i spidsen, dog på ladet af en trailer, naturligvis nogle Rolls-modeller, 5 stk. i alt, 4 stk. Bentleys, hvoraf en 41/2 liter fra 1929 og en lidt større 6½ liter af samme årgang indbød BMW-holdet til lan-