Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 34 - VINTER 1972-73    side 19

     
 

ret der for ved ingen. Inden under sidder ubeskadiget original fornikling på alle boltehoveder osv. Vognen er aldeles komplet og original, med chaufførtelefon osv., og det karakteristiske tredelte vindspejl. For Ladefoged var der det særlig morsomme at han i kælderen havde en metal-bilkuffert som passede til vognen og endda var lavet hos samme amerikanske karrosserimager som limousinen — kufferten var efterladt i Danmark af dansk-amerikanske familiemedlemmer som var hjemme engang i 30'erne. - - - Viklit Graae Jørgensen har købt en Ford A 1930 cabriolet af Knud Kisling. - - - Fra England har nyt medlem Geoff Segal indført en 3½ liters Bentley med Park Ward Sports Saloon karrosseri. - - - Efterkrigsregistrets leder, Anders Ditlev Clausager, har solgt sin Citroën 11, der som dagligvogn er blevet afløst af en Wolseley 4/44 fra 1953. - - -


Svejsekursus
Interesserede i svejsekursus som begynder meget snart i København bedes omgående kontakte Flemming Sørensen, Kongeskov, 4660 St. Heddinge, tel. (03) 70 10 85.

Fifty Years of Austin Seven
Af Knud Marker

Nu ved jo alle i dette land, at det er 50 år siden Austin Seven først så dagens lys, for derom har kunnet læses i enhver avis.
   Når jeg i dag dykker i blækhuset, må jeg tilstå, at det i nogen grad er inspireret af dette stykke PR.

 

Som antydet i omtalte avisskriveri, er vi jo lidt sent på' en, vi skal nemlig helt tilbage til 1922 faktisk helt til marts måned 1922, da skal ifølge overleveringen den første prototype have vist sig på offentlig vej.