|
(fortsat fra side l5)
drophead coupé. M. G. kaldte modellen for 2-litre, men
cylindervolumenet er retteligt 2.322 ccm. Kunne også fås med en 2.6
liters motor.
Denne klassiske og meget smukke vogn har været i Danmark fra
ny. Dens første ejer var en dame, men den blev senere købt af
højesteretssagfører David, som havde den indtil vort tidligere medlem
Nils Mahncke erhvervede den omkring 1960, og startede renoveringen. For
nogle år siden gik vognen videre til Henrik Baungård, som har afsluttet
værket. Hvad man ikke kan se på vort billede er at vognen står i maroon
med lyst læderindtræk. Oprindelig var den blå med samme farve indtræk. |
|
RINGKØBING 73
Igen i år skylder vi Helga
og Erik Falslev Jacobsen tak fordi de havde lyst og energi til at
arrangere et godt Ringkøbing-løb.
Ikke mindre end 54 køretøjer var mødt op, heraf et
halvt dusin fra Sjælland og en enkelt fra Tyskland.
Som traditionen byder, gik turen gennem naturskønne
plantager ad snoede grus-
Køreselskabet kørte Fionia-tur / forsommeren og herunder ses
nogle af deltagerne.Det er Erik Schultz' Citroën 11 Normale
roadster fra 1939, ved den ledighed kørt af A. D. Clausager og Knud
Warnich. og Støjer Hansens Pontiac 1931 roadster. |
|
veje; man skal holde sig fra Ringkøbingløbet hvis
man ikke kan tåle at se det gode ægte landevejsstøv på sin bil;
efter deltagerantallet at dømme synes dette imidlertid kun at være
en charme mere.
Turen kørtes efter en række kortskitser med en
angiven gennemsnitsfart på 40 kmt henholdsvis 30 kmt på grusveje
som man
Fire deltagere i Ringkøbing-løbet. Øverst
Bach-Sørensens Mercedes-Benz 170 1938 og E. F. Jacobsens Studehaker
President 1930. Derunder Ole Berings Alvis Speed 25 1937 med Offord
& Sons. cabrioletkarrosseri og Oluf Olufsens Chevrolet 1932 med
et Gläser-karrosseri.
——> |
|
|