Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 36 - EFTERÅR 1973     side  20

     
 

 

kunne overholde hvis man havde lyst. De fleste deltagere blæste imidlertid på gennemsnitsfarten og gjorde holdt hvor den dejlige natur indbød hertil, enten for at nyde medbragte øller eller hinandens biler. Disse improviserede pauser bibragte turen en rar og afslappet stemning, men noget sådant kan naturligvis kun finde sted når vejret er så godt som det tilsyneladende altid er til Ringkøbing-løbet.
   Efter en tur på godt 60 km var der manøvreprøve og vognbedømmelse på Stadion hvortil offentligheden som tidligere år havde adgang mod betaling - en udmærket idé.
   Siden hen kunne de der havde lyst anbringe deres køretøjer bag lås og slå på skibsværftet for bekymringsløst at hengive sig til nydelsen af den for denne del af landet berømte røgede helt - i sig selv hele turen værd - samt festen som varede til den lyse morgen.
   Til slut skal jeg hilse fra Solveig, for hvem turen jo, som deltagerne ved, var noget mere anstrengende end for os andre, og sige at hun er i god bedring og var meget glad for at så mange fandt på

  

Prøvegård Christensens Citroën B 12 touring fra 1926.