|
havde tilbagelagt ca. 90 km kørsel, steg der
pludselig en kraftig damp- og vandsøjle op fra motorhjelmen.
Jeg var så småt klar over, hvad klokken var slået.
Vi holdt ind til siden for at se nærmere på fænomenet. Da vi
åbnede hjelmen, mødte der os et nedslående syn. Motorrummet var
fuldstændig oversprøjtet med kølerens indhold. Vi gik i gang med
at rengøre motorrummet med tvist og klude og hvad, vi eller havde
ved hånden. |
|
Efter ca. 20 min. ophold var bilen
atter klar til kørsel. Først var der dog lidt drøftelse: „Skulle
vi fortsætte mod målet eller vende om?" Vi besluttede at
fortsætte! Efter yderligere 30 km kørsel var det galt igen.
Rengøringsarbejdet gentog sig, og således forløb det med 10-12
stop, inden vi nåede start - Brejning efterskole - 1½ time
forsinket og kun for at konstatere, at alle løbsdeltagerne
forlængst var over alle bjerge. |
|
|
Vi fortsatte til Ringkøbing i en anden vogn, for
afslutningen af løbet ville vi i hvert fald se. Vi var noget slukørede,
da vi stod på Ringkøbing stadion og måtte betale l kr. pr. hoved for at
se vore kolleger ankomme til manøvreprøverne, der var både fornøjelige
og veltilrettelagt. Herved mindedes jeg sommerens Ålborg-Blokhus løb -
og især de afsluttende manøvreprøver på stranden. De havde også en
fornøjelig karakter, men hvorfor skulle de absolut foregå på stranden
mellem benene på publikum (der er jo mange legende børn et sådant
sted). Jeg vil foreslå, at man ikke tager den idé op andre steder -
især da bilkørsel på mange af vore strande er uønsket af hensyn til de
badende gæster.
Til slut et forslag: Kunne det ikke være interessant at lade
de medlemmer, der ønsker det, komme til orde i en serie, der f. eks.
kunne hedde: „Hvordan blev du veteranentusiast ?"! Der ville ganske
givet komme mange interessante indlæg om de snørklede veje, der kan
føre til en af de mange måder, hvorpå man kan blive vild med gamle
køretøjer.
Mange vil sikkert storme blækhusene, og Riisager vil spare
mange gode kræfter på at fare land og rige rundt efter læsestof til
vort udmærkede medlemsblad.
Arnold Andersen
|
|