|
10 ÅR er gået siden to dengang ny medlemmer af DVK, Kjeld Schouboe og
undertegnede, masede sig ind og påstod at de kunne lave Bilhistorisk
Tidsskrift hyppigere og i bogtryk uden at det blev dyrere end det
hidtidige blad i kontor-offset - som medlemmerne på det tidspunkt ikke
havde set noget nyt nummer af i halvandet ar.
Hvad den tekniske kvalitet og hyppigheden angår
tør vi i dag sige at
vi har holdt hvad vi lovede. Indholdet må medlemmerne bedømme - vi
synes selv det går lidt op og ned.
Priserne har naturligvis forandret sig og bladet er i dag dyrt at
få fremstillet, men det kan
|
|
da løbe rundt med det
kontingent klubben opkræver.
Da det første lille tynde blad i bogtryk kom i juni 1964,
begyndte
vi forfra på nummereringen; det blad medlemmerne nu har i hånden har
nummer 39, så selv om vi en gang snød og satte to numre på samme blad
er der altså i gennemsnit kommet næsten fire blade om året.
Desuden kan vi prale af i den forløbne tid at have opbygget et
adresserings- og forsendelses-system, der også kommer andre
DVK-aktiviteter til gode, og til bladredaktionens virksomhed hører
også udsendelsen af oplysnin-
|
|
ger om DVK til ny medlemsemner. Måske man må være så ubeskeden at
nævne medlemstallet i de ti år er cirka firedoblet.
Nu skal det ikke være nogen hemmelighed at den gamle redak- tør gerne
vil aflastes lidt. Det er ganske vist min indstilling at når jeg selv har
mavet mig ind i jobbet fanger bordet, men vi overvejer en
koncentrering, delegering og effektivisering af redaktionen, noget i
retning af hvad der foregår med bestyrelsen for tiden. Enhver kan for
så vidt lave arbejdet, humlen er at blive ved med at fa det gjort, så
nogenlunde til tiden. Det er det svære.
Ole Riisager
|
|