|
Møderne er foregået som sædvanligt i
Jylland, men i København er der vanskeligheder med at finde egnet lokale,
det ny var ikke så godt som man havde håbet.
I København har der været en pause i svejsekurserne, men
hvis der er fornyet interesse kan de genoptages.
Efter omtale af sektionsarbejde, det gode samarbejde med
Københavns Ford A Klub og løbsaktivitet fortalte Mackeprang at
bestyrelsen arbejder med at få flyttet årgangsgrænsen for toldmæssigt
billig indførsel af vogne fra 1935 op til 1940. Det støder på den
opfattelse hos toldvæsenet at vognene kan „bruges", men der har da
været det lyspunkt at en Delahaye 1939 slap ind på de lempeligere
betingelser.
Et andet lyspunkt er at FDM vil støtte os i ønsket at få
1927-ordningen ændret til en bevægelig aldersgrænse på 40 år. Det er
den ordning der siger at man kan låne prøveplader til veteranvognsløb,
optog, prøvekørsel osv, såfremt køretøjet er synet i nuværende ejers
navn.
Som nævnt i Bilhistorisk Tidsskrift tidligere har
toldvæsenet endelig indvilget i at skaffe erstatningspapirer på visse
betingelser.
Mackeprang sagde at statens bilinspektører rundt om i landet
for øvrigt som helhed er meget forstående.
|
|
Hvad angår forsikringsgruppens udmærkede
resultat henviser vi til den særlige redegørelse andetsteds i dette
blad. Nogle startvanskeligheder som skyldtes dataanlægget skulle være
overstået.
Der forhandles om at også medlemmer af Dansk Vintage Motor
Club, Danmarks Veteran Motorcykel Klub, Københavns Ford A Klub og
muligvis Nordjysk Vintage Motor Klub kan optages i forsikringen, selv om
det måske kan betyde en lille medlemsfrafald hos os.
Bestræbelserne for at indføre en officiel
DVK-vognbedømmelse er foreløbig strandet. Men det er stadig et ønske,
ikke mindst fordi en bedømmelse er et krav ved deltagelse i visse
udenlandske arrangementer. Sagen måtte gerne ordnes af et udvalg af
specialister og motorhistorikere uden for bestyrelsens kreds.
Mackeprang sluttede med at sige tak for sine 20 år i
bestyrelsen - deraf de fem som næstformand og fem som formand, og faktisk
alle tyve som sekretær og med at oplyse at Svend Dråby havde indvilget i
at overtage posten. Fritz Knudsen fortsætter som næstformand.
I overgangstiden vil Mackeprang bistå bestyrelsen med råd
og dåd.
Forsamlingen godkendte beretningen med akklamation, og
bifaldet gjaldt selv-
|
|
følgelig også Mackeprangs indsats i DVK i det hele taget.
Bracher fremlagde regnskabet som også blev godkendt.
Fem bestyrelsesmedlemmer var på valg, men af dem ønskede
to, nemlig foruden Mackeprang P. E. Hansen ikke genvalg. De øvrige tre
blev genvalgt, det var Dennis Hebsgård, H. J. Beier og Henning Fast, og
dermed er bestyrelsen skåret ned til 10 medlemmer i henhold til den
ændring af § 8 der blev vedtaget sidste år.
Derimod blev revisorvalget glemt - hvad det teknisk betyder
må vi overlade til bestyrelsen at finde ud af.
OR
Ændrede
telefontider
Sv. Dråby har ændret formandens telefontid så den for fremtiden kun
er mandag aften.
Redaktøren af Bilhistorisk Tidsskrift beder om at al
henvendelse om blad, adresse- forandringer, indmeldelser osv. så vidt mu-
ligt sker skriftligt.
|
|