Bilhistorisk Tidsskrift NR. 39 SOMMER 1974 side 14 |
vet om festpåklædning, de billige drinks men sidst og ikke mindst på grund af deltagernes indstilling til sagen. Det har i øvrigt undret mig at klubbens udsendte observatører (jeg skal ikke nævne navne) ikke er kommet med nogen form for beretning til bladet. Næste punkt gælder Monte Carlo Rally pour des Voitures Anciennes i juli 1974. Hvilken forklaring er der på at klubben helt har fortiet dette vigtige og interessante rally? Er det mon således at man her kun agter at gå rundt og polere møtrikker og køre småture med kunstige overskæg og blomster i vinduerne, og tør man virkelig ikke byde de gamle biler en tur på et par tusinde kilometer og en hastighedsprøve i Monte Carlos gader? eller ligger der helt andre grunde bag? Så vidt det er mig bekendt i skrivende stund deltager der fra Danmark kun 2 (to) automobiler. Hvis nogen skulle være i tvivl om disses fabrikat kan jeg oplyse at dette naturligvis er BUGATTI. Et andet udenlandsk arrangement som nok ikke bliver mindre interessant afholdes i Lyon i september af den franske og den engelske Bugatti klub til minde om 50 års dagen for præsentationen af den berømte type 35. Der vil blive afholdt et rigtigt løb på Grand Prix banen i Lyon samt et bjergløb. Ud over BUGATTI er der adgang for Al- |
fa Romeo, Maserati og lignende racervogne fra tyverne. Til ovenstående indlæg fra Koux skal vedrørende
spørgsmålet om afgiftsforhøjelser oplyses følgende: |
taget, at man i løbet af efteråret ville rette henvendelse til
finansministeren og interesserede folketingsmedlemmer. Til Beiers redegørelse kan føjes en henvisning til
referatet fra generalforsamlingen, idet en udvidelse af 1927-ordningen også
må anses for at være en afgiftslettelse. |