|
Opel cykler, racere og motorcykler fra begyndelsen af
århundredet), mens den senere historie fx. fra trediverne hvor Opel
indlemmes i GM måske er lidt mere hverdagsagtig, og at dette derfor
betyder at der faktisk er et meget stort skel mellem at eje en Opel fra
tyverne og så eje en fra trediverne.
Nå, men det korte og det lange i denne snak er
imidlertid at jeg forsøger at leve op til hvervet som kontaktmand og
delvis som formidler af viden om Opelvognene. Det gælder dog primært
perioden mellem verdenskrigene, som jeg har en smule materiale om. Endnu
har jeg ikke fået kontakt med andre DVK-medlemmer, der ligger inde med
materiale (litteratur/billeder) om Opel, skønt jeg har ladet mig
fortælle at klubben engang skulle have været i besiddelse af sådant
materiale, som nu skulle ligge hos et af klubbens tidligere medlemmer.
Helt konkret har jeg hørt fra 11 medlemmer, som enten
har villet vise flaget og fortælle lidt om deres Opelbil, eller har bedt
om helt konkrete tekniske oplysninger om forskellige vogntyper,
oplysninger som jeg desværre kun i beskedent omfang har kunnet
fremskaffe. De vogne det hyppigst har drejet sig om er P4 og P6 fra
1930-33 og Kapitän fra 39.
|
|
Endelig til sidst kan jeg lige som et NB
bemærke (hvad jeg kunne tænke mig at andre af sektionsformændene også
har bemærket) at den seneste udførlige medlemsliste med
vognmærkeangivelser vel nok til en vis grad har overflødiggjort
sektionernes kontaktvirksomhed, hvilket jo sådan set kun kan hilses med
glæde, idet der via denne liste er mulighed for mere direkte kontakt fra
medlem til medlem.
Peter Juul Jeppesen
*) Jeg må have misforstået noget. Red.
Den omhyggelige læser af bladets første sider vil have bemærket at
der er sket en ændring af Indlån Registrets tilhørsforhold. Det har
holdt flyttedag og varetages nu af undertegnede.
Registret har så vidt jeg er underrettet indtil nu
kørt som register i bogstavelig forstand suppleret med udlån af
litteratur og formidling af kontakt til andre Indian
|
|
interesserede. Det skulle efter det jeg er underrettet om være et
registers arbejdsfelt. Når der så samtidig er noget der kaldes sektioner
må det indebære en forøget aktivitet såsom artikler her i bladet,
sammenkomster osv. Hvis der fra andre Indian interesserede næres ønske
om en sådan udvidet aktivitet udbedes respons.
Indehavere af Indian maskiner, der har læst så langt,
har været omme på første side og dog stadig ligner et spørgsmålstegn
..hvem er han dog", bedes venligst lade høre fra sig (jeg starter
på bar bund), hvis de ønsker en registrering. Andre der måske kan nikke
genkendende, behøver ikke i første omgang at røre på sig.
Da det ikke fremgår af medlems- og køretøjslisten at
jeg overhovedet er i besiddelse af en Indian kan jeg kort oplyse at jeg
har næsten alle hovedtyperne efter 1926 og frem til 1950 repræsenteret
ved 11 cykler. Det er altså hovedsagelig på disse årgange I kan
forvente at få hjælp.
Til sidst en lille bøn til indehavere af litteratur,
billeder, salgsprospekter osv. Jeg mangler i høj grad supplement til mit
noget sparsomme Indian bibliotek. Jeg afhenter og bringer gerne mod at få
lov at tage fotokopier.
Det på den måde indkomne materiale vil overgå til
den næste indehaver af registret.
|
|