Bilhistorisk Tidsskrift 43/1975 side 13 |
med det nye 10.000 tons store s/s "NA- RINGA" (se billedet). På vej til Bom- bay lagde skibet ind i Port Said havn ved Suezkanalen, hvor det den 3. l. 1925 kol- liderede med det hollandske skib "CELE- BRES" dog uden at Rolls-Roycen tog skade.
Den 19. l. 1925 kom"NARINGA" til
Bombay, og bilen kunne leveres. Om den
blev leveret på den tid, står endnu ikke
klart for mig, idet garantien på bilen først
er udstedt den 3. l. 1928. Den 21. 6. 1929 er olietrykmåleren udskiftet under garan-
tien, der jo ikke, som mange tror, er livs-
varig, men kun gælder tre år. |
Royce kender ikke overtagelsestidspunktet. |
P. S. Restaureringen er i fuld gang, og
motoren der står i prøvestand, kører som
en drøm, men da der ligger nogle års arbejde forud, varer det nogen tid, inden
Siden sidst
retøjernes forsikringsværdi fastslået. - - -
Kaj Bach har skilt sig af med flere kø-
retøjer end Bivognens Chevrolet, i erken-
delse af at der er grænser for hvor meget
man kan overkomme. Buick 1934 er gået
ud af landet, den kendte Buick 1930 Glä-
ser cabriolet er hos Carl Johan Larsen og
pragtstykket Studebaker Light Six 1920
touring er købt af Viklit Graae Jørgensen.
En enestående original og fin vogn, kørt
34.000 km fra ny, og nu vil den blive ført
tilbage til sin originale sorte skikkelse.
|