Bilhistorisk Tidsskrift  43/1975    side 20

 

En engelsk Austinist er hjulpet med et specielt topstykke. Ved større Austinarrangementer ses kun ganske få Austinvogne, idet mange endnu ikke har fuldendt renoveringen af deres vogne.
     Et ejendommeligt forsøg på at lave et „Austinregister" erfaredes ved modtagelse af et skema til udfyldelse - udsendt gennem postvæsenet. 
    Siden er der ikke hørt eller set en lyd til ovenstående, og jeg erfarer fra mange Austinister over det ganske rige, at manden der udsendte dette kun opnåede personlig glæde og skabte forventning og forvirring! Hvad kan formålet have været, hvis der var et sådant?
     Austinsektionen arbejder stille, men yderst effektivt. - Telefonisk henvendelse viser sig at være yderst upraktisk, da jeg sjældent er i nærheden af en telefon.
    Skriftlig henvendelse er meget velkommen og besvares omgående.
    Endnu har ingen Austinist gået forgæves
        Med venlig Austinhilsen
                            Hans Sørensen

Obs.

Medlemsnyt står for fremtiden i den månedlige klubbulletin.

 

 

Hermed nogle linier om, hvad der sker i SS og Jaguar Registret, jeg burde have skrevet noget før, men da jeg har haft meget travlt i mit firma har jeg haft svært ved at afse tid hertil.
    Undertegnede har gennem de sidste mange år haft en god kontakt til Jaguar Drivers Club i England, samt Classic Jaguar Association i Amerika. Derfor har det været mulig at fremskaffe reservedele mm, som ikke er mulig at finde her i landet. Det er også mulig ad den vej at fremskaffe reservedelsbøger og håndbøger. 
    I den tid registret har fungeret har jeg lagt størst vægt på at hjælpe medlemmer med reservedele, som jeg har købt til formålet. Ligeledes har jeg bistået mange med råd og bistand. 
    Registret interesserer sig ikke kun for meget gamle Jaguarer, det er således et faktum, at de fleste henvendelser de sidste par år, er fra ejere af Mk. V og XK 120- 140 og 150, samt Mk. VII og VIII. 
     Sidste nyt, det bliver nu mulig at købe den gamle Jaguar-kølerfigur som første gang kunne fås som ekstra udstyr i 1958

 

 


på SS 100 og Jaguar saloons, der er tale om en kopi taget direkte fra den originale, støbt i bronze, mere om dette ved at skrive til registret.
    Med kammeratlig hilsen

                             Henning Thomsen

 

 

Jeg kan fuldtud tilslutte mig Poul Jørgen- sens betragtninger over vognsektioner i Bilhistorisk Tidsskrift nr. 42 „Et hjertesuk fra et Register".
    Det er helt og holdent et "one-man show" med en masse ulejlighed og udgifter. I 1969 mente jeg, at der var et behov for et Morris Register eller en Morris Sektion. Jeg anså det som det vigtigste at få etableret en nær kontakt mellem ejere af Morris vogne.
    Jeg udarbejdede et spørgeskema angående vogntype, årgang osv. udformet således, at man kun skulle ulejlige sig med at sætte nogle krydser, ligeledes udarbejdede jeg og fik for egen regning fremstillet et prøvenummer på et kontaktblad, som jeg kaldte MORRISKOPET,