|
En engelsk Austinist er hjulpet med et specielt topstykke.
Ved større Austinarrangementer ses kun ganske få Austinvogne, idet mange
endnu ikke har fuldendt renoveringen af deres vogne.
Et ejendommeligt forsøg på at lave et „Austinregister"
erfaredes ved modtagelse af et skema til udfyldelse - udsendt gennem
postvæsenet.
Siden er der ikke hørt eller set en lyd til
ovenstående, og jeg erfarer fra mange Austinister over det ganske rige,
at manden der udsendte dette kun opnåede personlig glæde og skabte
forventning og forvirring! Hvad kan formålet have været, hvis der var et
sådant?
Austinsektionen arbejder stille, men yderst effektivt.
- Telefonisk henvendelse viser sig at være yderst upraktisk, da jeg
sjældent er i nærheden af en telefon.
Skriftlig henvendelse er meget velkommen og besvares
omgående.
Endnu har ingen Austinist gået forgæves
Med venlig Austinhilsen
Hans Sørensen
Obs.
Medlemsnyt står for fremtiden i den månedlige klubbulletin.
|
|
Hermed nogle linier om, hvad der sker i SS og Jaguar Registret, jeg burde
have skrevet noget før, men da jeg har haft meget travlt i mit firma
har jeg haft svært ved at afse tid hertil.
Undertegnede har gennem de sidste mange år haft en god kontakt til
Jaguar Drivers Club i England, samt Classic Jaguar Association i
Amerika. Derfor har det været mulig at fremskaffe reservedele mm, som
ikke er mulig at finde her i landet. Det er også mulig ad den vej at
fremskaffe reservedelsbøger og håndbøger.
I den tid registret har fungeret har jeg lagt størst vægt på at
hjælpe medlemmer med reservedele, som jeg har købt til formålet.
Ligeledes har jeg bistået mange med råd og bistand.
Registret interesserer sig ikke kun for meget gamle Jaguarer, det er
således et faktum, at de fleste henvendelser de sidste par år, er fra
ejere af Mk. V og XK 120- 140 og 150, samt Mk. VII og VIII.
Sidste nyt, det bliver nu mulig at købe den gamle Jaguar-kølerfigur
som første gang kunne fås som ekstra udstyr i 1958
|
|
på SS 100 og Jaguar saloons, der er tale om en kopi taget direkte fra
den originale, støbt i bronze, mere om dette ved at skrive til registret.
Med kammeratlig hilsen
Henning Thomsen
Jeg kan fuldtud tilslutte mig Poul Jørgen- sens betragtninger over
vognsektioner i Bilhistorisk Tidsskrift nr. 42 „Et hjertesuk fra et
Register".
Det er helt og holdent et "one-man show" med en masse
ulejlighed og udgifter. I 1969 mente jeg, at der var et behov for et
Morris Register eller en Morris Sektion. Jeg anså det som det vigtigste
at få etableret en nær kontakt mellem ejere af Morris vogne.
Jeg udarbejdede et spørgeskema angående vogntype, årgang osv.
udformet således, at man kun skulle ulejlige sig med at sætte nogle
krydser, ligeledes udarbejdede jeg og fik for egen regning fremstillet et
prøvenummer på et kontaktblad, som jeg kaldte MORRISKOPET,
|
|