Bilhistorisk Tidsskrift  43/1975    side 21

 

     Den daværende formand opgav mig adresserne på ca. 35—40 DVK medlemmer, der skulle være i besiddelse af forskellige typer Morris vogne. Spørgeskema og kontaktblad blev udsendt til disse 40 medlemmer. Resultatet var svar fra fem medlemmer! Disse fem var medlemmer som jeg pr. telefon og personlig i forvejen havde jævnlig kontakt med. Det var samme fem medlemmer som på et møde overbeviste mig om behovet for en Morris Sektion.
    Nogle måneder senere gjorde jeg atter et forsøg for at kontakte Morrisejere, men med samme nedslående resultat. Det undrede mig meget, at man ikke så meget som fik et svar, senere blev jeg dog klar over, at det er helt almindeligt blandt DVK's medlemmer ikke at svare på spørgeskemaer og forskellige meddelelser fra bestyrelsen (se andre artikler).
   Jeg meddelte den daværende formand resultatet, han sagde imidlertid, at jeg nu ikke skulle tage det så tungt med den ringe interesse og aktivitet for sådan har de fleste vognregistre det. Formanden spurgte om jeg selv om der intet aktivt Morris Register var, ville bare stå som leder af Morris Sektionen, i tilfælde at der senere skulle vise sig noget. Dette indvilgede jeg l. 

 

    De følgende år søgte jeg ad mærkelige kanaler oplysninger om mulige Morrisejere, kun i meget få tilfælde kom der svar på mine henvendelser. Men de sidste par år bliver jeg ofte ringet op eller modtager breve fra Morrisejere. Naturligvis spørger jeg først om man er medlem, ofte er disse henvendelser fra ikke-medlemmer af DVK eller også er man ved at blive medlem. Jeg gør opmærksom på at oplysninger og hjælp gives fortrinsvis til medlemmer af DVK. Mange bliver fornærmet over dette.
    Andre er ganske vist medlem og disse ønsker oplysninger og hjælp til restaurering eller ønsker at købe reservedele. Jeg giver alle de oplysninger så vidt min viden strækker sig, men med hensyn til reservedele ligger det noget tungt. Adskillige medlemmer tror at Morris Sektionen er en forretning med almindeligt udsalg af alle reservedele. Naturligvis har jeg en del reservedele, som jeg ikke umiddelbart selv skal bruge til min egen vogn. Jeg mangler imidlertid også nogle og derfor søger jeg i stedet for salg af dele at bytte dette til dele jeg søger, man undgår også problemet med at finde en pris som er rimelig.
    De fleste medlemmer oplyser, at man sandelig ikke har dele til at bytte med,

 

men kun ønsker at købe. Jeg oplyser, at grundet problemet med at finde en rimelig pris, kan jeg i bytte også tage andet end lige netop bildele for at gøre det nemmere, jeg nævner flere ting som jeg er interesseret i, men det vil man tilsyneladende ikke have besvær med at skaffe til mig. Jeg oplyser medlemmer om at direkte køb af de fleste reservedele til Morris kan gøres i England, men da jeg ikke ønsker at starte et importfirma af autodele til gamle biler, jeg kunne ellers tjene mange penge hvis jeg ville, opgiver jeg adresser og de pågældende medlemmer må så selv ulejlige sig med at skrive, bestille, sende penge, ordne toldpapirer m. m. Et par gange har jeg forbarmet mig over flinke medlemmer og skrevet til England, udlagt porto og prisen for den bestilte reservedel, for så når delen ankom, hos det pågældende medlem, at få den besked, at da det varede så længe er jeg ikke interesseret i denne reservedele længere, da jeg selv har fået noget jeg kan bruge.
    Man kan også spørge om udlån af mit righoldige Morris-litteratur, brochurer, kataloger, instruktionsbøger m. m. Da det meste af dette er eneste eksemplar i Danmark vil jeg naturligvis ikke umiddelbart give dette fra mig, men jeg lader gerne