|
Mans var ikke helt så heldige, to vogne blev i 1929 nummer 6 og 7, og i
1931 udgik begge vogne.
Men i 1929 satte en Chrysler "65" en
udholdenhedsrekord for standardvogne på 85.072 kilometer på den tyske
Avus-bane og tidligt i 1931 slog en Imperial Eight seks amerikanske
klasserekorder for standardvogne på Daytona Beach.
Fabrikkens officielle deltagelse i løb var dog en
forholdsvis kort foreteelse; Chrysler var mere interesseret i produktion
og produktivitet, og som de foregående løbsresultater har antydet blev
den første Chrysler Six i 1924 fulgt af mange andre modeller, og i
øvrigt af ny samlefabrikker. I 1926 en i Antwerpen og i 1927 i London. I
1928 var der fabrikker otte forskellige steder.
Væksten kunne forudses allerede i 1925, da produktionen var
tre gange så stor som i 24. Chrysler har i arkiverne to forskellige tal,
107.000 og 119.000, hvilket der end er det rigtige er det
bemærkelsesværdigt for en ny bil fra et nyt selskab. Der tilbydes ni
forskellige karrosserier på Chrysler model "B" (der var aldrig
nogen model "A"), til priser fra 1.395 til 3.725 dollars,
inclusive Imperial sedan og Crown Imperial.
Et samtidigt skema med specifikationer |
|
|
|