Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 51  -  SOMMER 1977     side   20

  
 

 Siden sidst 
(fortsat fra side 5) 


særligt sedanen er uhyre sjælden. - - - For- mand Dråby har opgivet at køre videre i sin berømte bornholmske dagligvogn, Forden med JA-nummerplade. Dens vigtige op-

 

 gaver overtages af en VW 1302. - - - Dan- marks Tekniske Museum har udvidet trafikafdelingen med en Humber Super Snipe 1963. Den står i sort lak som ny. Humberen er en gave til DTM fra Københavns havnevæsen, der har anvendt den som direktionsvogn fra 1963 til 77. - - - Tro det eller ej, Viklit Gråe Jørgensen har købt endnu en

 

E. F. Jacobsen har hentet en pragtfuld Packard hos en bilhandler i London — og han har igen fundet den i Portugal. Det er en model 443 fra 1928, karrosseriformen convertible sedan - men hvem har lavet det? Jacobsen selv foreslår at det er fransk, men der er ingen navneplader at finde. Det minder stærkt om for eksempel samtidige Dietrich karrosserier. En mærkelig ting er vindspejlsrammen, som forekommer os et par år ældre end 1928. 433 er den største type i 1928, med den 8-cylindrede motor på 6.3 liter.
  

Ford TT rutebil — dennegang i Strib. Den er rådden, men det kan da være der med tiden bliver noget køreklar! ud af det. Så kan man sammenligne et dansk rutebil-karrosseri fra begyndelsen af 1920'erne med et svensk. - - - Oskar Henriksen har byttet sin Morris Minor roadster til en længe ønsket Ford A Sports Coupé. - - - Frits Mønsted har købt en M. G. ZA Magnette 1955, der ikke tidligere har været i DVK-medlemseje. - - - Høigård Rasmussen har fået indregistreret en Adler Trumpf Junior 1938 sedan. Den har kørt 75.000 km og er nærmest som ny, ikke mindst indtrækket der fra den første dag har haft et skånebetræk på. Højgård Rasmussen erfarede at