|
l bak. Halv elliptiske fjedre for og bag. Fodbremsen virker på
kardanen, håndbremsen på baghjulene. De originale stålartillerihjul er
760 x 90, desværre er kun reservehjulet bevaret, men de hjul den nu
kører på er en rimelig erstatning for de nærmest uopdrivelige 760 x 90.
Derimod er den strivrede bemaling uacceptabel, forhåbentlig bliver den
snart ændret.
Humberen kostede som ny 11.500 kroner på gaden - det var
ikke billigt, på samme tidspunkt kunne man have fået et par Ford-vogne
eller tre for det. Selvsagt har Humberen stået stille i lange perioder,
alligevel er det forbavsende at den til dato ikke har rundet de 54.000
miles. Senest blev den synet og godkendt 18. august i år, efter ikke at
have været på plader siden 1968.
Humber genoptog bilproduktionen i 1919 med to modeller
der kun var svagt ændret i forhold til før krigen, 10 hp og 14 hp. Året
efter fik begge modeller boringen øget lidt, 10 hp blev til 11.4 hp. I
1923 fik begge motor størrelser toppen ændret, med topstillet indsugning
og sidestillet udstødning, hvad så alle Humber modeller havde indtil de
atter blev rent sideventilede i 1933. Igen i 1926 blev boringen forøget
lidt, men i 1927 var 1.7 liters modellen forsvundet fra modelpro-
|
|
|
|