|
|
|
grammet. For øvrigt var der fra 1925 også en model på kun
l liter.
I april 1922 prøvekørte ingeniør Wittig Humber 11.4hp for
MOTOR. Han mindede om det gode ry Humber cykler og motorcykler i mange år
havde haft i Danmark og skrev at „allerede vognens ydre gør et helt
igennem solidt og gedigent indtryk, og går man motor og chassis igennem,
forstærkes dette indtryk blot. Det er helt igennem solidt, både i ordets
direkte og i dets overførte betydning. En overfladisk betragter ville
måske endda gå så vidt at sige: En smule gammeldags. Intet ville dog
være mere forkert, hvad man såre snart får at mærke, når vognen
kommer ud på den fri landevej. Her vil den nemlig gøre alle disse „mode"-betragtninger
som man desværre så ofte får at høre i motorkredse, sørgeligt til
skamme."
Fr. Wittig tager læderkonuskoblingen i forsvar, „en
koblings art, der af mange, ganske fejlagtigt, anses for gammeldags, men i
virkeligheden har en hel række fordele frem for andre koblings
arter." Og
Stemningsfuldt stop med Erik Juel Christensens Ford V8 1937 i forgrunden
og Humberen bagved. |
|