Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 53  -  VINTER 1977     side    6

     
 

 

grammet. For øvrigt var der fra 1925 også en model på kun l liter.
   I april 1922 prøvekørte ingeniør Wittig Humber 11.4hp for MOTOR. Han mindede om det gode ry Humber cykler og motorcykler i mange år havde haft i Danmark og skrev at „allerede vognens ydre gør et helt igennem solidt og gedigent indtryk, og går man motor og chassis igennem, forstærkes dette indtryk blot. Det er helt igennem solidt, både i ordets direkte og i dets overførte betydning. En overfladisk betragter ville måske endda gå så vidt at sige: En smule gammeldags. Intet ville dog være mere forkert, hvad man såre snart får at mærke, når vognen kommer ud på den fri landevej. Her vil den nemlig gøre alle disse „mode"-betragtninger som man desværre så ofte får at høre i motorkredse, sørgeligt til skamme."
   Fr. Wittig tager læderkonuskoblingen i forsvar, „en koblings art, der af mange, ganske fejlagtigt, anses for gammeldags, men i virkeligheden har en hel række fordele frem for andre koblings arter." Og


Stemningsfuldt stop med Erik Juel Christensens Ford V8 1937 i forgrunden og Humberen bagved.