Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 53  -  VINTER 1977     side  15

     
  Sukkerhusvognens chassis på. højkant.
  

rende formet kølevandsbeholder bag motoren. Fra karburatoren går et meget langt indsugningsrør i en bue op til ventilen. Der er thermosyphonkøling, og kølevandstanken indeholder 25 liter vand, som køles ved hjælp af en gennemhullet luft- kappe på tankens forside.
   Kraften overføres af et koblingshjul med læderlameller anbragt med akslen på tværs af vognen, hjulet har omtrent samme diameter som svinghjulet og aktiveres af en stang i vognbunden. Det driver en aksel med et kædehjul, som igen overfører trækket til bagakslens centralt placerede kædehjul. Bagbroen er et rør kun styret af lejehusene, som er monteret på de halvelliptiske fjedre. Der er et differentiale på størrelse med en knyttet hånd, og drivakslerne støttes af messingbøsninger på hver side af differentialhuset. Disse bøsninger er fastgjort til akslerne og roterer med dem inden i bagbrorøret! Der er milliongear. Øverst på styrestammen sidder et lille håndsving, som gennem en aksel inden i styrestammen driver et kædehjul under vognbunden. Det driver igen med en cykelkæde en sindrig mekanisme, der kan