|
|
|
Hans Schacks Renault, fotograferet i sommeren 1910 foran Schackenborgs
hoveddør. Ved rattet lensgreve O. D. Schack og som passagerer hans seks
søskende.
I brevets margin kan man så se at greven med blyant har
noteret sig: Tid 6 uger efter chassis - farve - glas, ja. Og i brev af 2.
december 1909 meddeler Schack Raffay at han har bestemt sig for den grønne
farve med gule striber, og for at undgå sammenblanding med de andre
farveprøver, han returnerer, har han lagt denne i et omslag for sig. Som
ekstraudstyr bestiller Schack desuden et vindspejl, et sejl over
førersædet, et reservehjul af mærket Stepney, med holder og montering
(særskilt fragt 2.50 mark), lakskindsskørter mellem skærme, karrosseri og
trinbrætter, to ekstra lanterner til petroleum og elektricitet — og det
fremgår desuden af den endelige faktura af 10. marts 1910 at Raffay har
leveret 2 kander olie, 1½ kilo karbid, l kilo twist, en dåse talkum, 4 kul
med fjedre, en svamp, en dåse Probatum,
Samme vogn, her med det faste tag, da den var opmagasineret i Skovshoved
elværk. De andre vogne er en Franklin der nu er på Ålholm, en gotisk Opel
som desværre er eksporteret, og Sukkerhus vognen.
|
|