|
125 liter benzin, 8 kilo olie og l liter petroleum. Osv. Den
samlede regning løber op i cirka 15.000 mark.
Men så har vi foregrebet at der i december og januar betales
a conto beløb på vognen, via Tønder Landmandsbank, at Raffay 3. januar
meddeler at firmaet telegrafisk har fået underretning fra d'herrer Renault,
Billancourt, om at chassiset er klar til afsendelse og straks ved
ankomsten til Hamborg vil tilgå vognbyggeren til færdiggørelse af
karrosseriet, at Raffay 27. januar oplyser Schack om at han ordner kasko-
og ansvarsforsikring for kunderne og at der ved medlemskab (til 200 mark)
af Kaiserlichen Automobil Club opnås 10 procents rabat på
materielforsikringen (ønskes i stedet medlemskab af Mitteleuro- paischen
Motorwagen Vereins koster det kun 20 mark om året) - og i et håndskrevet
efterskrift fra Raffay at „Deres chauffør gør meget tilfredsstillende
fremskridt, men må dog fortsætte arbejdet hos os indtil vognen
afleveres."
Imidlertid trækker leveringen ud, og Raffay må 21. februar
forsikre Schack om at „vedkommende vognfabrik" er blevet forespurgt
om hvornår man bestemt kan regne med at afsende vognen, og to dage senere
foreligger svaret: Sidst i denne uge, så der ikke er noget i vejen for
vog- |
|
nens afgang herfra midt i næste uge. Imens afventer
Raffay at få tilsendt forsikrings papirerne - som i øvrigt også
eksisterer den dag i dag.
Sidste led i den bevarede korrespondance med Raffay er
fra 1912 - hvor Raffay |
|
Age Laurings Renault.
øjensynlig som svar på en reklamation fra Schack svarer at han
ikke bør agte på omkostningerne, men skikke vognen til |
|
|